معاون وزیر راه وشهرسازی کشور؛

ناوگان سازمان راهداری به ترخیص کالا در بنادر کشور کمک می‌کند

1400/04/23 - 13:32 - کد خبر: 47435 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ناوگان حمل و نقل در اختیار این سازمان به ترخیص و حمل کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم در بنادر مختلف کشور کشور کمک می‌کند.

به گزارش نصر، داریوش امانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار در خلخال افزود: با هدف کمک به تسریع در ترخیص و حمل کالاهای اساسی از بنادر مختلف واقع در جنوب کشور هم‌اکنون هزار و ۵۰۰ دستگاه از ماشین‌آلات حمل بار این سازمان در کنار سایر امکانات حمل جاده‌ای بکار گرفته شده برای حمل کالا کمک می‌کنند.
او اظهارکرد: روزانه ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع تریلر و کامیون در حمل کالاهای اساسی از بنادر جنوب کشور به مناطق مختلف ایران اسلامی فعالیت دارند که با اقدامات صورت گرفته این میزان ظرف روزهای آینده به سه هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.
وی دلیل وقفه پیش آمده و تاخیر در ترخیص و حمل کالا در بنادر جنوب کشور را ناشی از فعالیت ناوگان حمل و نقل باری کشور در بخش کشاورزی و جابجایی محصولات جالیزی و زراعی برداشت شده از مزارع در فصل برداشت محصولات اعلام کرد و گفت: با تمهیدات انجام شده ترخیص و حمل کالاهای اساسی شتاب خواهد گرفت.
وی افزود: سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ماموریت دارد تا تسهیلات ویژه‌ای در اختیار رانندگان و کامیون‌داران گذاشته تا رغبت بیشتری به حضور در بندر امام خمینی (ره) و بارگیری کالاهای اساسی به سمت مقاصد مختلف داشته باشند.
او اظهارکرد: در سال جاری به‌دلیل کاهش تولید کالاهای اساسی در داخل در پی خشکسالی سال آبی جاری و همچنین شیوع ویروس کرونا واردات کالاهای اساسی از نظر حجم و وزن رشد بیشتری داشته است، اما به‌دلیل گرمای بی‌سابقه هوا در خوزستان، تعداد کامیون‌هایی که در هر روز وارد بندر امام خمینی (ره) می‌شوند نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.
امانی گفت: در راستای تسریع در تخلیه کالای اساسی و نهاده‌ها بویژه در بندر امام خمینی (ره) قرار شد کامیون‌های درون‌شهری دارای کارت هوشمند و کامیون‌های مخصوص حمل مصالح ساختمانی نیز با تمهیدات لازم صورت گرفته به بندر امام بروند و به ترخیص کالاهای انباشته شده در این بندر کمک کنند.
مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تخصیص یک جفت لاستیک تشویقی به رانندگانی که اقدام به حمل کالاهای اساسی از مبداء بندر امام خمینی (ره) کنند، خبرداد و گفت: علاوه بر بکارگیری توان حمل بار ناوگان حمل و نقل بار کشور در بخش خصوصی و دولتی با توجه به اهمیت حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) از ٢٠ تیرماه تا ٣١ مرداد سال جاری یک جفت لاستیک با نرخ دولتی به رانندگان متقاضی تعلق می‌گیرد.
انتهای پیام/
ناوگان سازمان راهداری به ترخیص کالا در بنادر کشور کمک می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار