استاندار آذربایجان شرقی:

مبارزه با قاچاق باید در بالاترین سطح انجام شود

1400/04/23 - 11:19 - کد خبر: 47418 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی بر جدیت، همکاری و هم‌افزایی همه مسئولان استان در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب، مبارزه با قاچاق باید در بالاترین سطح انجام شود و مسئولان باید سیاست‌هایی اتخاذ کنند که کسی جرات ورود به این عرصه را نداشته باشد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، گفت: بر اساس آمارهای جهانی، ۹۵ درصد کالاهای قاچاق و مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی ایران کشف می‌شود که حاکی از همت و جدیت کشورمان برای مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان و تامین امنیت پایدار و گسترش صلح جهانی است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورمان و قرارگیری در مسیر ترانزیت مواد مخدر، گفت: جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر، همه ساله ده‌ها شهید تقدیم می‌کند.
وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و تبلیغات رسانه‌ای در حوزه مبارزه با قاچاق، اظهار کرد: در کنار توجه به این مهم، باید کیفیت تولیدات داخلی نیز افزایش یابد تا شاهد قطع وابستگی به محصولات وارداتی باشیم.
پورمحمدی با بیان اینکه خرید کالای خارجی، تزریق سم به بخش تولید کشور است، گفت: بهتر است که مردم برای رفع نیازهای خود از کالاهای باکیفیت تولید داخل استفاده کنند.
وی، شرایط کنونی کشور را به وضعیت سال‌های دفاع مقدس تشبیه کرد و گفت: برخی فشارهای کنونی، بسیار شدیدتر از جنگ تحمیلی است و لازم است با اتخاذ تدابیر مناسب و همراهی همیشگی مردم بتوانیم از این مقطع تاریخی نیز با موفقیت عبور کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به تاخیر در نصب دستگاه ایکس‌ری در پایانه مرزی نوردوز ابراز گلایه کرد و گفت: همدلی و همراهی موجود در استان باید در سطوح میانی نیز وجود داشته باشد و با تشکیل کمیته اقدام، این موضوع ظرف یک هفته آینده شفاف‌سازی و نهایی شود.
استاندار آذربایجان شرقی تأثاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های نظارتی شدید در جنوب کشور، تمایل قاچاقچیان به مبادی مرزی استان بیشتر از گذشته است که باید تمامی تمهیدات لازم برای مقابله و برخورد با این افراد انجام شود.
وی همچنین در واکنش به سفر برخی از هموطنان به کشورهای همسایه برای تزریق واکسن کرونا، گفت: اکثر این افراد از هموطنان جنوب کشور هستند که در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشغول به کار هستند و با توجه به اجباری بودن واکسیناسیون برای اشتغال، تعدادی از آنها از طریق مرزهای استان به کشورهای همسایه سفر می‌کنند.
جهانگیر اسکندرزاده، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، از جمع‌آوری کالاهای محرز قاچاق تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه همچنین گزارش طرح شناسه کالا و شناسه رهگیری در حوزه لوازم خانگی و لوازم یدکی توسط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه شد.
حبیب امین‌زاده، رئیس سازمان صمت استان در این خصوص اظهار کرد: در ماه‌های اخیر، لیست برندهای قاچاق اعلام شده و تا پایان تیرماه فرصت داده‌ایم که این اقلام از سطح بازار، جمع‌آوری شود و پس از این بازه زمانی با عرضه این کالاها برخورد می‌شود.
انتهای پیام/
 مبارزه با قاچاق باید در بالاترین سطح انجام شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار