مدیرکل مدیریت بحران استانداری خبر داد:

احتمال وقوع سیل در آذربایجان‌شرقی/هشدار به حاشیه‌نشینان

1400/04/23 - 11:20 - کد خبر: 47414 نسخه چاپی

نصر: آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، گلستان، خراسان‌شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، گیلان و مازندران امروز و فردا در معرض سیلاب تابستانی هستند.

به گزارش نصر، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳و ۲۴ تیر) سامانه رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ۱۱استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، گیلان و مازندران مشاهده خواهد شد.
این سامانه مخاطراتی ازجمله رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید، گرد و خاک و تگرگ را در مناطق مستعد موجب می‌شود و درصورت شدت می‌تواند موجب جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها شود.
سازمان هواشناسی کشور توصیه کرده است که شهروندان نقاط پرمخاطره در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد و توقف نکنند، محکم‌کردن سازه‌های موقتی را در اولویت قرار دهند و هنگام چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و فعالیت‌هایی مانند کوهنوردی و طبیعت‌گردی احتیاط کنند.
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با وقوع سیلاب در استان اظهار داشت: به همه اعضای ستاد بحران استان، فرمانداران و شهرداران آماده‌باش اعلام شده است و در مورد مناطقی که پیش از این سیل آسیب دیده‌اند مثل آذرشهر و عجبشیر هم به‌صورت تلفنی تأکید کرده‌ایم تا نکات ایمنی و پیشگیرانه انجام شود.
وی با بیان این که همه نقاط آذربایجان شرقی مستعد خطر سیلاب است و هیچ شهر یا روستایی از این قاعده مستثنی نیست، گفت: البته تأکید کرده‌ایم که نقاط سیل خیز بیشتر رصد شود. حتی شهر تبریز هم از خطر دور نیست. به مناطق حاشیه‌ای تبریز که در حاشیه و بستر رودخانه ساخت‌وساز کرده‌اند، هشدار داده‌ایم مراقبت ویژه داشته باشند و حتی درصورت شدت خطر ساختمان‌ها را تخلیه کنند.
انتهای پیام/
 احتمال وقوع سیل در آذربایجان‌شرقی/هشدار به حاشیه‌نشینان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار