تغییرات باشگاه تراکتور به لوگو رسید/ سن باشگاه ماشین‌سازی سال به سال در حال افزایش

1400/04/23 - 10:01 - کد خبر: 47406 نسخه چاپی

نصر: باشگاه تراکتور طی اطلاعیه‌ای از فراخوان لوگو این باشگاه خبر داد.

به گزارش نصر، باشگاه تراکتور در 3 فصل اخیرا دائما در حال تغییرات در مربیان و مدیریت خود است. این تیم در 3 فصلی که توسط بخش خصوصی اداره می‌گردد، 10 مربی در راس خود را شاهد بوده و تغییرات مدیران هم کمتر از مربیان نبوده است.
تغییرات در باشگاه تراکتور تنها به مربیان و مدیران این باشگاه منتهی نشده و در بخش‌های مختلف باشگاه همانند مدیر تیم، روابط عمومی، مدیر رسانه‌ای و ... این جا‌به‌جایی‌ها ادامه داشته است.
حالا نوبت به لوگو باشگاه تراکتور رسیده است. اینکه باشگاهی در 3 سال اخیر برای دومین بار قصد تغییر لوگوی خود را داشته باشد در فوتبال حرفه‌ای دنیا مرسوم نیست. البته باشگاه‌های بزرگ دنیا نیز سابقه عوض کردن لوگو خود را داشتند، اما این امر شاید بعد از چند دهه برای تیمی اتفاق افتاده است.
در ادامه لوگوهای باشگاه تراکتور در نیم قرن اشاره شده است:
 

 
1379-1349
نزدیک به 30 سال باشگاه تراکتور از لوگوی کارخانه تراکتور استفاده کرده بود. در آن زمان الزامی با داشتن لوگوی اختصاصی برای باشگاه‌ها وجود نداشت و باشگاه تراکتور با لوگو شرکت تراکتورسازی ایران در مسابقات جام تخت جمشید، لیگ قدس و جام آزادگان و همین طور در مسابقاتی نظیر جام حذفی، جام تبریز، جام بین‌المللی سرداران آذربایجان و جام میلز با لوگو کارخانه تراکتور حضور یافته بود.
به نوعی باشگاه تراکتور در آن سال‌ها تبلیغ برند کارخانه تراکتورسازی برعهده داشته است.


 
1397-1380
با راه‌اندازی لیگ برتر فوتبال کشور‌ با استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه‌های ایرانی باید لوگو اختصاصی برای خود طراحی می‌کردند.
 در زمان مدیریت مرحوم داریوش سرخوش، لوگو باشگاه تراکتور طراحی شده که سال تاسیس باشگاه که 1970 بود همچنین طرحی از تراکتور و حروف اول باشگاه تراکتور به انگلیسی، در لوگو گنجانده شده بود که تداعی کننده باشگاه ورزشی مرتبط به کارخانه تراکتورسازی بود.
تراکتور با این لوگو در لیگ برتر حضور یافته و به لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا هم راه یافت.


 
 1398 - تا امروز
با خصوصی شدن باشگاه تراکتور، این باشگاه در جشن پیراهن خود از لوگو جدید این باشگاه پرده‌برداری کرد.
حذف سال تاسیس باشگاه از لوگو این باشگاه مورد اعتراض هواداران این تیم قرار گرفت. 
در فراخوان جدید باشگاه قید شده که تاریخ تاسیس باشگاه که 1970 است، باید در لوگو حتما قید شود که این خواست تماشاگران تراکتور است.
جالب اینکه این لوگو برای روی پیراهن تیم در آن فصل طراحی شده بود و قرار نبود به عنوان لوگو اصلی باشگاه بهره برداری قرار گیرد.

تغییرات لوگوی باشگاه ماشین‌سازی


 
در سال‌های اخیر لوگوی باشگاه ماشین‌سازی هم بارها تغییر یافته است و هر سال شاهد لوگوی جدیدی از این باشگاه هستیم.
باشگاه ماشین‌سازی هم در گذشته از لوگوی کارخانه استفاده می‌کرده است، اما از زمانی که باشگاه ماشین‌سازی از این کارخانه جدا شد لوگو این باشگاه هم شاهد تغییرات شده و مقاومت ماشین‌سازی، ماشین‌سازی دبیری، ماشین‌سازی شهرداری تبریز، ماشین‌سازی زمان مالکیت موسسه مالی جوانان خیر و بالاخره زمان مالکیت زنوزی در این باشگاه، لوگوهای جدیدی از این باشگاه رونمایی شد.
سال تاسیس باشگاه ماشین‌سازی در اولین لوگو 1969 قید شده بود که  به گفته پیشکسوتان فوتبال تبریز، تاسیس باشگاه ماشین سازی یک سال زودتر از باشگاه تراکتور بوده است، اما در سال‌های اخیر با تغییر لوگوها، تاریخ تاسیس این باشگاه 1967 قید شده است.


 
این در حالی است که تاریخ ساخت کارخانه ماشین‌سازی به عنوان مالک اولیه باشگاه ماشین‌سازی سال 1348‌(1969 میلادی) است و معلوم نیست چطور زمان تاسیس باشگاه‌ ماشین‌سازی  2 سال قبل‌تر از تاسیس کارخانه ذکر شده است.
با این روند و ادامه تغییرات مالکیت باشگاه ماشین‌سازی شاید روزی این باشگاه هم سن باشگاه‌های قدیمی انگلیس گردد.
انتهای پیام/
تغییرات باشگاه تراکتور به لوگو رسید/ سن باشگاه ماشین‌سازی سال به سال در حال افزایش خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  Ali   3 سالها پیش  

لوگوی جدید بیشتر شبیه جمجمه در پرچم دزدان دریایی بود . فقط دو تا استخوان هم می گذاشتند تکمیل می شد .
برگردانید به لوگوی قبلی که اصالت تراکتور را نشان می داد...
پژوهشیار