فرماندار ورزقان مطرح کرد:

بلاتکلیفی تجهیزات 70 میلیون یورویی فاز 3 مس سونگون

1400/04/22 - 22:27 - کد خبر: 47398 نسخه چاپی

نصر: فرماندار ورزقان با اشاره به بلاتکیفی دپوی تجهیزات فاز 3 مجتمع مس سونگون گفت: قیمت کنونی این تجهیزات بیش از 70 میلیون یورو و حدود 2 هزار میلیارد تومان است که باید هر چه سریعتر موضوع دپوی این تجهیزات تعیین تکلیف شود.

به گزارش نصر، محمدباقر خانی در حاشیه بازدید مسئولان از بخش‌های مختلف مجتمع مس سونگون اظهار کرد: با وجود توسعه فعالیت ها و اکتشافات جدید در مجتمع مس سونگون که ذخیره قطعی مس را بالا برده با مسائل عدیده‌ای نیز مواجه هستیم که ایجاد دمپ جدید از جمله آنها است.
 وی افزود: در حال حاضر ماشین آلات سنگین معدن برای حمل مواد باطله باید فاصله طولانی و ارتفاع 500 متری را طی کنند که مسائل زیادی را بویژه در زمان بارندگی و هوای مه آلود در معدن ایجاد می کند و ممکن است حوادث جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.
 وی ادامه داد: یک سوم سرمایه گذاری فازهای یک تا سه به میزان 200 میلیون یورو انجام گرفته و اگر 400 میلیون یورو باقی مانده نیز تامین شود همه این فازها می تواند به مرحله بهره برداری برسد.
به گزارش روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان؛ در این جلسه مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به طرح و بررسی موضوعات و مسائل مرتبط با فعالیت های مجتمع مس سونگون پرداختند.
پیشنهاد احداث آنتن ریلی تبریز به منطقه ارسباران نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد بررسی ها و مطالعات آن به انجام برسد.
انتهای پیام/
بلاتکلیفی تجهیزات 70 میلیون یورویی فاز 3 مس سونگون خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار