در پاسخ به واکنش‌ها نسبت به ممنوعیت پذیرش دانشجوی ارشد از رشته‌های غیرمرتبط/

رییس سنجش: از نامه وزارت علوم به دانشگاه‌ها برداشت ناصحیح شده است

1400/04/22 - 13:34 - کد خبر: 47371 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: طرح شرکت رشته‌های مرتبط در کنکور کارشناسی ارشد، به تصویب نهایی نرسیده و از نامه وزارت علوم به دانشگاه‌ها برداشت ناصحیح شده است.

به گزارش نصر، ابراهیم خدایی درباره مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی خاطرنشان کرد: تعیین رشته های مرتبط با کارشناسی ارشد از حدود چهار سال قبل در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مطرح شد و نخستین مصوبه سال ۹۷ این شورا بود.
وی با بیان اینکه راهبری تعیین رشته های مرتبط با کارشناسی ارشد بر عهده معاونت آموزشی وزارت علوم است، اظهار داشت: نامه مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، ابلاغیه نیست بلکه نظرسنجی از دانشگاه ها بود و باید در ابتدا سازوکار این مصوبه روشن شود و از طریق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور همچنین دفترچه کنکور به اطلاع داوطلبان برسد.
معاون وزیر علوم ادامه داد: فرایند تصویب نهایی این طرح بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی باید باشد که هنوز این مراحل را طی نکرده است.
این مسوول سازمان سنجش آموزش کشور، بیان کرد: از نظر دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، این طرح هنوز مصوبه نیست که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.
خدایی تاکید کرد که در فضای مجازی از نامه آهنچیان برداشت ناصحیح شده است.
به گزارش ایرنا، روز یکشنبه ۲۰ تیر ماه بخشنامه ای به امضای مدیرکل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم خطاب به مدیران کارگروه‌های تخصصی گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مبنی بر ممنوعیت شرکت داوطلبان رشته های غیرمرتبط در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ منتشر شد که برای داوطلبان این آزمون نگرانی هایی ایجاد شد. این درحالی است که روز گذشته وزارت علوم اعلام کرد که زمانی برای اجرای این مصوبه تعیین نشده است.
در این بخشنامه آمده بود: بر اساس مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش کشور از سال ۱۴۰۱ سنجش و پذیرش داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد فقط از بین دانش‌آموختگان دوره کارشناسی رشته‌های مرتبط امکان‌پذیر خواهد بود.
انتهای پیام/
 رییس سنجش: از نامه وزارت علوم به دانشگاه‌ها برداشت ناصحیح شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار