مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی؛

امسال سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

1400/04/22 - 13:04 - کد خبر: 47367 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش نصر، حافظ باباپور روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: افزایش ۲ برابری تسهیلات مسکن روستایی به دنبال مصوبه هیات وزیران و ابلاغ بنیاد مسکن کشور صورت گرفته و این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه این تسهیلات در راستای تامین مسکن اقشار کم درآمد روستایی از سوی بنیاد مسکن استان پرداخت می شود، اظهار کرد: ساکنان روستاها می توانند از این تسهیلات برای بهسازی و نوسازی واحدهای کم دوام و بی‌دوام خود استفاده کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده سهمیه استان در سال جاری برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی از مجموع ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کل کشور همانند سال گذشته ۱۲ هزار واحد مسکونی است.
باباپور ادامه داد: بعد از ابلاغیه افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی هم اکنون بیش از یک هزار ۴۰۰ نفر از متقاضیان برای استفاده از این تسهیلات به بانک های عامل در سطح استان معرفی شده اند و واحدهای مسکونی آنان نیز در مراحل بهسازی و مقاوم سازی قرار دارد.
وی با اشاره به زلزله خیز بودن استان و تاکید بر این که ساخت مسکن مقاوم و ایمن از نیازهای اساسی مردم است، یادآوری کرد: با تلاش مسوولان و مردم، فرهنگ مقاوم سازی و استفاده از تسهیلات در راستای مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی در بین روستاییان رواج یافته است.
به گزارش ایرنا،  طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۷۴ در آذربایجان شرقی آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۴۵ هزار واحد مسکن روستایی استان بهسازی شده و این میزان معادل بیش از ۴۸ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان بوده که از میانگین کشوری چهار درصد بیشتر است.
بنیاد مسکن در ۲۱ فروردین سال ۵۸ به فرمان امام راحل تاسیس شد.
آذربایجان شرقی با بیش از ۳.۹ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان و ۲ هزار و ۷۲۹ روستا است. 
انتهای پیام/
امسال سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار