علی ربیعی:

خود را مکلف به همکاری همه‌جانبه با رییس‌جمهور منتخب می‌دانیم

1400/04/22 - 11:55 - کد خبر: 47358 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت خود را مکلف به همکاری همه جانبه با رییس‌جمهور منتخب می‌داند، گفت: بر اساس تفاهم‌های انجام شده اعضای دولت تاکنون جلسات منظمی با رییس جمهور منتخب داشته‌اند و این جلسات همچنان ادامه دارد.

به گزارش نصر، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد:دولت تمام تلاش خود را برای انتقال مطلوب دولت به رئیس جمهور منتخب و دولت آینده به کار گرفته و بر اساس تفاهم‌های انجام شده اعضای دولت تاکنون جلسات منظمی با رییس جمهور منتخب داشته اند و این جلسات همچنان ادامه دارد. اعضای دولت گزارش‌های لازم را ارائه کردند و دولت خود را مکلف به همکاری همه جانبه با رییس‌جمهور منتخب می‌داند.
سخنگوی دولت اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری دولت تا روز آخر به وظایف خود بی کم و کاست و با همه توان و قدرت ادامه خواهد داد.

راهی جز تعامل و مذاکره برای کنار زدن اختلافات وجود ندارد 
ربیعی با بیان اینکه ۸ سال قبل دولت یازدهم نه با شعار بلکه با خواست و برآمده از تمدن فرهنگی و ایرانی و با هدف رساندن صدای ایران به جهانیان، رویکرد تعامل سازنده با جهان را انتخاب کرد، گفت: دولت یازدهم با ارزیابی عملکرد گذشته که گاه با سیاست‌های نسنجیده ایران را به گردابی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران انداخته بود و برای پایان دادن به عصر تک قطبی و همکاری‌های بین‌المللی در حل اختلاف میان ملت‌ها به این امر دست یافت که هیچ راهی جز تعامل و مذاکره برای کنار زدن اختلاف ها وجود ندارد.
وی اضافه کرد: آنهایی که به هدفی جز انسداد زندگی مردم رضایت نمی دادند، سال‌ها کوشیدند تا با ارائه تصویری خشن و قانون شکن از ایران، انزوای ما را از ترتیبات مالی و سیاسی جهانی واقعیت ببخشند. همان‌ها بودند که بعد از دستیابی به برجام که از نمادهای این رویکرد بود، بار دیگر کوشیدند تا انتقام خود را نسبت به خرد ورزی دولت ایران که چیزی جز اعتقاد اکثریت خاص مردم و رهبری نبود، بگیرند و با فریب رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و تحریک وی، آمریکا به خروج از برجام و اعمال تحریم‌های یک جانبه دست زد.
دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: این امر نه تنها زندگی را بر مردم ما سخت سخت کرد بلکه ضمن خالی گذاشتن دست‌های آمریکا این کشور را با بی آبرویی همراه کرد.
ربیعی با گرامیداشت روز تامین اجتماعی گفت: نظام تامین اجتماعی بخش جدایی ناپذیر از حکمرانی اجتماعی صحیح است که می‌تواند متضمن امنیت اجتماعی، امنیت روانی و زندگی سالم برای نیروهای کار یک جامعه و گذراندن یک دوره سالمندی بی‌دغدغه برای همه شهروندان باشد.
وی اضافه کرد: دولت در ۸ سال گذشته ضمن پیگیری نظام تامین اجتماعی و پشتیبانی از افرادی که دچار فرصت‌های نابرابر اجتماعی و نیازمند انواع حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی هستند، ترتیبی اتخاذ کرد تا جامعه تولید با کرامت و امنیت اجتماعی همراه باشد.
سخنگوی دولت ادامه داد: گسترش خدمات درمانی از طریق طرح تحول سلامت، گسترش پوشش بیمه‌ای و این اقدام پرافتخار که هیچ ایرانی امروز بدون بیمه سلامت نیست هم از اقدامات دولت در این زمینه بوده است. گسترش افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی به ویژه روستاییان و عشایر به بیش از ۲ میلیون نفر از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید است.

به خواست دو دهه‌ای کارگران و بازنشستگان برای همسان سازی عمل کردیم
دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری ادامه داد: دولت تلاش کرد بدهی‌های خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند و به همین دلیل با تلاش‌های انجام شده سازمان تامین اجتماعی امروز از یک تعادل نسبی برخوردار است. در این راستا دولت به خواست دو دهه جامعه کارگری و بازنشستگان مبنی بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عمل کرد و امروز در بخش درمان هم موفق به برنامه‌های دفترچه الکترونیک و حذف نسخه‌ها شده است.
ربیعی این روز را به همه مدیران و بازنشستگان و کارگران تبریک گفت و اعلام کرد تمام تلاش خود را انجام دادیم تا نسبتی که سال ۹۹ بازنشستگان در زمینه دریافتی داشتند، با نسبت ۱۴۰۰ تفاوت چشمگیری داشته باشد.
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به گرامیداشت ۲۵ تیر روز سازمان بهزیستی گفت: این سازمان وظایف مهمی بر عهده دارد از جمله توانمند کردن افراد معلول، ایجاد اشتغال و مهارت افزایی که سازمان بهزیستی در این سال‌ها به این اهداف دست یافت.
وی ادامه داد: از طرفی در این دولت شاهد افزایش دریافتی مستمری بگیران از ۸۲ هزار تومان برای خانواده چهار نفره به ۵۰۰ هزار تومان در ۱۴۰۰ بودیم. از دیگر اقدامات دولت برای بهبود شرایط افراد تحت پوشش بهزیستی، مهارت افزایی افراد، ایجاد اشتغال و تامین مسکن برای خانواده‌های دو معلول به بالا بود که خوشبختانه بهزیستی در تشریک مساعی با جامعه موفق عمل کرده است و خیر جمعی نهادهای مدنی به بیش از دو برابر سال‌های گذشته افزایش یافته است. 
دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: بهزیستی از سوی دیگر متکفل فرزندانی از این سرزمین است که فاقد حمایت نهاد خانواده هستند و این سازمان باید نقش والدین را هم ایفا کند. این روز بهانه‌ای‌ است تا همه خیر جمعی را به یاد بیاوریم چون پایداری جامعه ما در گرو گسترش خیر جمعی است.
 ربییعی با بیان اینکه همه ما برای زیست بهتر باید به یک مددکار تبدیل شویم، با تبریک مجدد روز بهزیستی گفت: برای اینکه خیر جمعی به یک جنبش اجتماعی تبدیل شود هر ایرانی باید یک مددکار و نیکوکار شود.
انتهای پیام/
خود را مکلف به همکاری همه‌جانبه با رییس‌جمهور منتخب می‌دانیم خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار