سخنگوی قوه قضاییه:

بدنه قوه قضاییه از انتخاب محسنی اژه‌ای خرسند هستند/ حجت الاسلام مصدق معاون اول قوه قضاییه شد

1400/04/22 - 11:11 - کد خبر: 47355 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی قوه قضاییه گفت: بدنه قوه قضاییه از انتخاب حجت الاسلام محسنی اژه‌ای خرسند هستند.

به گزارش نصر، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز(سه شنبه) ۲۲ تیرماه ضمن گرامی داشت دهه اول ماه ذی الحجه گفت: در این ایام که به دلیل بیماری کرونا  جمع مشتاقان بیت الحرام و مناسک حج از ایران و کشورهای اسلامی محرومند، ان شاءالله با لطف خدا مشمول عنایات برکات ویژه این ماه خصوصا در دهه اول ماه دی الحجه باشند.
وی افزود: از رهبر معظم انقلاب کمال تشکر را دارم که بار دیگر مطابق خواست اعضای این خانواده یکی از بهترین پیشکسوتان این مجموعه را بر ریاست قوه قضاییه انتخاب کردند و بدنه قوه قضاییه از این انتخاب خرسند هستند.  
اسماعیلی گفت: از آیت الله رییسی ریاست محترم قبلی قوه قضاییه که یک دوره کوتاه مدت اما توام با افتخار را نهادند، کمال تشکر را دارم و بسیار خرسندم که رییس وقت قوه قضاییه علاوه بر مسئولیت‌هایی که داشتند مورد اعتماد مردم قرار گرفتند و به عنوان رییس جمهور منتخب مردم برگزیده شدند. با این دو انتخاب ان‌شاءالله در دولت آینده شاهد تعامل و همکاری حداکثری بین قوای سه گانه خواهیم بود.
وی افزود: از سوی حجت الاسلام محسنی اژه ای، دوره جدید قوه قضاییه  دوره تحول و تعالی نامگذاری شده است و قرار است استمرار سند تحول و توسعه  این سند را در دوره جدید خواهیم داشت.
اسماعیلی افزود: شنیدن گلایه ها و انتظارات و پیشنهادات و ایده های جدید از زبان آحاد مردم به ویژه نخبگان مدنظر مسولان قوه قضاییه در دوره جدید است. بسیار خرسندیم که اعلام کنیم در همین چند روز و با ایجاد کانال با نخبگان بیش از ۵۶۰ پیشنهاد و نظریه به ما واصل شده است که محورهای اصلی پیشنهادات در حوزه هایی مانند پرونده های مطروحه در افکارعمومی و ابعاد سند تحول و گزارشگری فساد بوده است و همه پیام ها با دقت مطالعه و دسته بندی شده است و بخشی از آن را ریاست جدید قوه قضاییه ملاحظه و مورد توجه قرار دادند.
وی افزود: پیگیری مستمر برنامه ها و اجرای آن در این دوره مدنظر است.

حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه شد
اسماعیلی همچنین گفت: حجت الاسلام محمد مصدق به عنوان معاون اول قوه قضاییه انتخاب شدند و از امروز کارشان را در مسئولیت جدید آغاز خواهند کرد. آقای مصدق تاکنون به عنوان رییس دیوان عدالت اداری مشغول بودند و از امروز به عنوان معاون اول جدید مشغول به کار خواهند شدند.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه مبارزه بافساد ادامه دارد؟ تاکید کرد:  مبارزه با مفاسد عموما در عرصه های مختلف و مفاسد  اقتصادی  خصوصا جزو اولویت های دستگاه قضا بوده و خواهد بود و در دوره جدید بیش از گذشته برخورد با انواع فساد مورد اهتمام قوه قضاییه قرار خواهد گرفت. حجت الاسلام محسنی اژه ای جزو پیشگامان مبارزه با مفاسد در قوه قضاییه بودند. در دوره جدید امر مبارزه با فساد در عرصه های مختلف مورد توجه قرار خواهد گرفت. امیدوارم با تصویب بموقع نیازمندی های قانونی ما در مجلس،  مبارزه با فساد را ارتقا ببخشیم.
اسماعیلی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی براینکه با توجه به انتصاب رییس جدید قوه قضاییه، آیا تغییر و تحولی در سیاست‌های قوه قضاییه و همچنین نیروهای زیرمجموعه آن انجام خواهد شد؟ گفت: در سیاست ها اشاره ای کردم که سیاست اصلی ما اجرای سند تحول خواهد بود و به لحاظ اینکه سند علمی است و شخص ریاست محترم فعلی قوه قضاییه جزو دست اندرکاران اصلی سند بودند و اینگونه نیست که نسبت به سند بیگانه باشند لذا سند مورد قبول ایشان است و البته ارتقا خواهد یافت. دیروز با ۱۰ محور برنامه ای از ناحیه ریاست قوه روبرو بودیم که برخی به سند تحول و برخی رویکردهای مدیریتی است که با جدیت تعقیب خواهد شد.
وی افزود: قوه قضاییه از ثبات نسبی برخوردار بوده است و تغییر مدیریت در دستگاه قضایی با انتخاب معاون اول قوه قضاییه انجام شد و حالا  رییس دیوان عدالت بلاتصدی شده و باید برای آن فکری کرد و مدتهاست که معاونت حقوقی سرپرست دارد؛ ان‌شاءالله معاون حقوقی جدید منصوب خواهد شد. گاهی جابجایی هایی می شود اما جابجایی و تغییر مدیریت طبیعی است و این جابجایی‌ها در قوه قصاییه گسترده نبوده و نخواهد بود.
انتهای پیام/
 بدنه قوه قضاییه از انتخاب محسنی اژه‌ای خرسند هستند/ حجت الاسلام مصدق معاون اول قوه قضاییه شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار