خب/

خانه تابلوفرش در سردرود تبریز ایجاد می‌شود

1400/04/22 - 10:43 - کد خبر: 47352 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تبریز گفت: به‌زودی خانه تابلوفرش در شهر سردرود ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نصر، رامین اسبقی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از اختصاص یک هزار مترمربع زمین برای ایجاد این خانه از سوی اتحادیه تابلوفرش دستبافت این شهر خبر داد و افزود: با ایجاد این خانه، زمینه های لاززم برای معرفی گسترده، فعالیت و تعامل بیشتر هنرمندان فراهم می شود.
وی اظهار کرد: به دنبال تهیه و ارسال پرونده سردرود به عنوان شهر ملی تابلو فرش به حوزه معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت متبوع و برگزاری جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر و اتحادیه تابلوفرش دستبافت سردرود در راستای ایجاد خانه تابلوفرش دستبافت در این شهر، توافق برای اختصاص زمین برای ایجاد این مجموعه صورت گرفت.
اسبقی ادامه داد: با اختصاص این زمین، خانه تابلوفرش دستبافت با نظارت میراث فرهنگی شهرستان تبریز با طرح ایرانی- سنتی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر اجرا خواهد شد.
سَردرود یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان تبریز واقع شده‌است.
این سردرود با سابقه طولانی و حجم عمده تولیداتش با عنوان پایتخت تابلو فرش ایران و جهان شناخته می‌شود.
تابلو فرش‌های دستباف سردرود به دلیل وفور طیف رنگ و ظرافت به کار رفته در آن‌ها از ارزش و مقبولیت بسیاری در سطح جهانی برخوردار است. این تابلو فرش‌ها اغلب در قالب پرتره بافته می‌شوند، نقش‌های هنری، نقاشی، منظره و آیات قرآن دیگر طرح‌های مرسوم به کار رفته در این تابلو فرش‌ها هستند.
هنر بافت تابلو فرش در سردرود قدمت ۸۰ ساله دارد به‌طوری‌که ۸۰ درصد از مردم این شهرستان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از این هنر کسب درآمد می‌کنند.
شهر سردرود با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در بخش مرکزی تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/
خانه تابلوفرش در سردرود تبریز ایجاد می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار