رئیس مرکز تاکید کرد:

مرکز آموزشی علمی کاربردی کمپرسورسازی تبریز یکی از قطب‌های استان در ارائه رشته HSE

1400/04/22 - 12:55 - کد خبر: 47345 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی کمپرسورسازی تبریز گفت: این مرکز یکی از قطب‌های آذربایجان شرقی در ارائه رشته HSE محسوب می‌شود.

به گزارش نصر، وحید عسکری‌خواه در خصوص تاریخچه فعالیت این مرکز، اظهار کرد: مرکز آموزشی علمی کاربردی کمپرسور سازی تبریز در سال ۱۳۹۰ در جوار شرکت کمپرسورسازی تبریز تاسیس شد. این مرکز در ابتدا با دو رشته کاردانی شروع به کار کرده و تعداد ۱۳۵ نفر دانشجو جذب کرد اما اکنون با داشتن هشت رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی، ۳۵۰ نفر دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: این مرکز آموزشی از ابتدای تاسیس تاکنون توانسته با تربیت نیروهای مهارت محور و آچار به دست تعداد بیش از ۱۲۰۰ نفر را روانه بازار کار کند.
وی با بیان این‌که فعالیت این مرکز اکنون در دو گروه "صنعت" و "مدیریت و خدمات اجتماعی" ادامه دارد، افزود: رشته‌های مهندسی فناوری مکانیک، مهندسی فناوری اطلاعات، کارشناسی HSE، کاردانی فنی مکانیک، کاردانی فنی ایمنی کار و حفاظت فنی، مدیریت، کاردانی فنی مکانیک-پمپ کمپرسور و کاردانی فنی گازرسانی هشت رشته پذیرنده دانشجو در این مرکز  هستند.
عسکری‌خواه در خصوص امتیاز پذیرفته شدگان این مرکز نیز اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی مرکز در زمان بعد از ظهر برگزار می‌شود و اساتید مجرب و عضو هیات علمی دانشگاه‌ها در آن مشغول به تدریس هستند؛ هم‌چنین از کارگاه‌های مجهز به آزمایشگاه‌های پیشرفته نیز در زمینه رشته‌های موجود در مرکز وجود دارد که با توجه به قرارگیری مرکز در جوار شرکت کمپرسور سازی تبریز، استفاده از امکانات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این شرکت از مزیت‌های مرکز آموزشی محسوب می‌شود.
وی در خصوص فعالیت آموزشی این مرکز در دوران کرونا، متذکر شد: این مرکز آموزشی با برگزاری کلاس‌های تئوری به صورت آنلاین و برگزاری کلاس‌های عملی به صورت حضوری با جمعیت دانشجویی کمتر در دوران کرونا کلاس‌های درس خود را مدیریت کرده است.
وی در خصوص فعالیت‌های دفتر کارآفرینی این مرکز، گفت: فعالیت‌های این دفتر در سال گذشته با استقرار دکتر ذالی از مدرسین برجسته دانشگاه در دو روز از هفته رنگ و بوی خاصی به خود گرفته بود؛ به طوری که با مراجعه تعداد ۶۴ نفر از دانشجویان این مرکز و سایر دانشگاه‌ها به طور مستقیم و غیر مستقیم وارد بازار کار شده و یا خود به طور مستقل اقدام به کارآفرینی کردند.
رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی کمپرسورسازی تبریز در خصوص برنامه‌های آتی این دفتر، بیان کرد: همانند سال گذشته، با هماهنگی مسئول دفتر امیدواریم که جلسات متعددی با صاحبان صنایع و صاحب نظران در این عرصه برگزار شود تا دانشجویان فارغ التحصیل و شاغل به تحصیل را نسبت به کارآفرینی تشویق کنیم.
وی با بیان این‌که این مرکز دارای مجوز نوآوری است، افزود: با توجه به استقرار واحدهای فناور در این مرکز نوآوری (مرکز نوآوری کمپرسور و صنایع وابسته) و قراردادهایی که این واحدها با صنایع در جهت رفع نیازهای آن‌ها دارند، ارتباط موثری به دفاتر کارآفرین و مراکز نوآوری دانشگاه برقرار شده است.
وی ادامه داد: مراکز آموزشی و به خصوص مراکز آموزشی علمی کاربردی با توجه به ماهیت عملشان که ارتباط مستقیم با علم یا کاربرد و عمل را دارند، می‌توانند نقش بسزایی در زمینه فرهنگ‌سازی کارآفرینی داشته باشند؛ به طوری که اکثر فارغ‌التحصیلان از مراکز علمی کاربردی یا به طور مستقیم کارآفرین بوده‌اند و یا نقشی در کارآفرینی سایر افراد ایفا کرده‌اند.
عسکری‌خواه متذکر شد: فعالیت و برنامه‌های مراکز آموزشی علمی کاربردی کاملا منطبق با فعالیت دانشگاه‌های نسل سوم یا همان دانشگاه کارآفرین هست. طبق تعریف دانشگاه نسل سوم یا همان دانشگاه کارآفرین، تمامی فعالیت‌ها و اهداف مراکز آموزشی علمی کاربردی عینا با اهداف دانشگاهای نسل سوم همخوانی کامل دارد.
وی در خاتمه در خصوص برنامه‌های ابلاغی به این مرکز، اظهار کرد: اگر برنامه‌های ابلاغی به طور دقیق و کامل از سوی مراکز آموزشی علمی کاربردی اجرا شود و پشتیبانی‌های لازم از سوی ستاد واحد استانی انجام ‌پذیرد، حتما مراکز علمی کاربردی در پیشبرد اهداف دانشگاهای نسل سوم نقش به سزایی ایفا خواهند کرد.
انتهای پیام/
مرکز آموزشی علمی کاربردی کمپرسورسازی تبریز یکی از قطب‌های استان در ارائه رشته HSE خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار