رییس سازمان بسیج سازندگی استان؛

بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی ۱۹۶۰ طرح اجرا می‌کند

1400/04/22 - 09:21 - کد خبر: 47337 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: این مجموعه در قالب طرح سه ساله تعداد یک‌هزار و ۹۶۰ اجرا می‌کند.

به گزارش نصر، سرهنگ محمد اسکندری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار افزود: برای اجرای این تعداد طرح ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است که در صورت تحقق آن تحولات بسیار مهم در مناطق محروم آذربایجان شرقی ایجاد و گامی مهم در محرومیت زدایی برداشته می شود.
وی با بیان اینکه طرح های فوق در حوزه های آب، برق، ساخت خانه های بهداشت و عالم، مرمت و بازسازی مدارس و مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی به انجام خواهد رسید،  زودبازده بودن، کم‌هزینه بودن و عام‌المنفعه بودن را از ویژگی‌های اجرای طرح‌های مختلف توسط بسیج سازندگی بیان کرد.
اسکندری اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی می‌ توانند طرح‌هایی با خصوصیت‌های مزبور را به بسیج سازندگی واگذار کنند تا با بهترین کیفیت آن را تحویل بگیرند.
وی موفقیت بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در سال های ۱۳۹۸ و ۹۹ را نشانه ای بارز از کیفیت اجرای طرح های عمرانی توسط این مجموعه دانست و یادآور شد: بسیج سازندگی استان طی این دو سال مقام نخست کشوری را در اجرای پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی کسب کرده است.
اسکندری با اشاره به توانمندی های جهادگران بسیجی آذربایجان‌ شرقی در اجرای طرح‌های مختلف محرومیت‌زدایی، از این مجموعه به عنوان بازوان دستگاه‌های اجرایی نام برد و یادآور شد: ما با قاطعیت اعلام می‌کنیم که خواستار مشارکت در اجرای سخت‌ترین پروژه‌های عمرانی در نقاط دوردست هستیم و چون نگرش انتفاعی در بسیج سازندگی حاکم نیست به راحتی می‌توانیم با دستگاه‌های اجرایی وارد همکاری های دوجانبه و چندجانبه شویم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در قالب اقشار مختلف به صورت جغرافیا و محله‌محور در آذربایجان شرقی فعال هستند، گفت: این تعداد گروه جهادی علاوه بر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی شهرها، روستاها و مناطق محروم استان، به دلیل شیوع ویروس کرونا در حوزه مقابله با گسترش این ویروس نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارند.
رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را رویکرد اصلی و مهم این مجموعه بیان کرد و افزود: بر همین مبنا مجمع جهادی آذربایجان شرقی با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد اجرایی به طور مرتب و منظم با هدف مانع زدایی و هموارسازی مسیر فعالیت های بسیج سازندگی تشکیل می شود.   
اسکندری اولویت طرح های کمی و کیفی، معرفی محصولات شهرستان های مختلف، حرکت شتابان در اعطای تسهیلات ویژه اشتغال و کارگاه های کوچک، ایجاد قرارگاه های مانع زدایی در تولید و ایجاد کارگروه های تخصصی در بخش کشاورزی و صنعت را از جمله رویکردهای سند ۱۰ ساله بسیج سازندگی بیان کرد.
وی رمز موفقیت بسیج سازندگی را پیگیری مطلوب پروژه ها و میدان داری آحاد مردم در اجرای آنها بیان و اظهار کرد: تمامی سرمایه ها و موجودی بسیج سازندگی از مردم است و بدون حضور مردم نتیجه  هر نوع فعالیت عمرانی، آبادانی، فرهنگی و آموزشی برابر با صفر است.
انتهای پیام/
بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی ۱۹۶۰ طرح اجرا می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار