امام جمعه تبریز:

تلاش کارکنان بهزیستی در حفظ کرامت انسان‌ها ستودنی است

1400/04/21 - 20:39 - کد خبر: 47325 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان این‌که بهزیستی نقش مهمی در ایجاد تعادل اجتماعی دارد، گفت: خدمات کارکنان بهزیستی و تلاش آنها در حفظ کرامت انسان‌ها ستودنی است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلیمن سیدمحمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در دیدار با مدیران و کارکنان بهزیستی به مناسبت آغاز هفته بهزیستی، اظهار کرد: مبانی به وجودآمدن بهزیستی کمک به تامین حداقل هزینه زندگی خانواده‌های نیازمند و بی سرپرست و ایجاد زمینه‌های مناسب برای خود کفایی آنان بوده است.
وی با بیان اینکه نام گذاری چنین روزی نشانگر اهمیت آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، این هفته باشکوه و پر مهر را به مهروزان بهزیستی که در کانون عشق و وفاداری و ایثار برای رسیدن به رفاه اجتماعی گام برمی دارند تبریک گفت.
امام جمعه تبریز از هفته بهزیستی به عنوان هفته مهرورزی، دوستی، مهربانی، صفا و صمیمیت یاد کرد و گفت: بهزیستی سازمانی فرهنگی، اجتماعی و امدادی است که به منظور گسترش رحمت الهی در جامعه و با حفظ ارزش ها و کرامت‌های والای انسانی مجموعه خدماتی را ارائه می دهد تا از انسان‌هایی که به دلایل اجتماعی، اقتصادی و ارثی و نیز داشتن مشکلات جسمی، ذهنی و روانی و عاطفی گرفتار مشکلاتی هستند حمایت‌ کند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه کارکنان بهزیستی زیر بنایی‌ترین عامل پیشرفت و تکامل جامعه هستند، گفت: بهزیستی با کمترین حمایت‌های دولتی و تکیه بر مشارکت‌های مردمی و همکاری سازمان‌ها در راه گسترش خدمات توانبخشی، امدادی، بازپروری و کمک به تامین حداقل نیازهای افرادی که قادر به توانایی و خودکفایی اقتصادی نیستند فعالیت می کند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز گفت: این سازمان در سال گذشته ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای هشت هزار و ۴۰۰ نفر پرداخت کرد که میزان جذب اعتبارات نسبت به سال پیش از آن ۷۶ درصد افزایش داشته است.
فرگل صحاف با اشاره به فرهنگ متعالی خیر جمعی و نیات خیر خواهانه مردم استان و روحیه همدلی و همراهی در مواقع نیاز افزود: بهزیستی استان افتخار جلب و جذب بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی، غیر نقدی و خدماتی مومنان خدا جوی استان را در کارنامه دارد.
وی ادامه داد: در راستای توسعه مراکز غیردولتی ۱۶۷ مرکز مثبت زندگی در این استان افتتاح شد که به عنوان پیشخوان الکترونیک بهزیستی برای گروه‌های هدف تحت پوشش به صورت رایگان خدمات ارایه می‌دهند.
صحاف با اشاره به خدمات ارایه شده در حوزه توانبخشی خاطرنشان کرد: ۸۵ مرکز روزانه توانبخشی در استان برای سه هزار و ۹۱۷ نفر خدمات ارایه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۸۶ مسکن مددجویی برای جمعیت هدف عادی و نیز خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و بیشتر در مناطق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان تحویل داده شد، گفت: در هفته بهزیستی امسال نیز ۷۸ واحد تحویل داده می‌شود.
انتهای پیام/
تلاش کارکنان بهزیستی در حفظ کرامت انسان‌ها ستودنی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار