ناظر گمرکات آذربایجان غربی؛

ارزش صادرات از آذربایجان غربی ۳۵ درصد افزایش یافت

1400/04/21 - 15:02 - کد خبر: 47314 نسخه چاپی

نصر: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: ارزش صادرات از این استان طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش نصر، توحید آذربد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت حدود ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش افزون بر ۲۴۲ میلیون دلار از گمرکات آذربایجان غربی صادر شده است.
وی اضافه کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال از نظر وزن نیز ۳۸ درصد بیشتر شده است.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه از این میزان صادرات ۲۵۳ هزار تن از طریق گمرکات و ۱۴۶ هزار تن از طریق بازارچه‌های مرزی استان انجام شده است، ادامه داد: میزان صادرات از گمرکات استان در سه ماهه سال جاری حدود ۲ برابر مدت مشابه پارسال است.
آذربد با اشاره به میزان واردات کالا طی سه ماهه اول سال جاری به استان گفت: در این مدت ۱۳۳ هزار و ۲۸۷ تن کالا به ارزش بیش از ۲۵۲ میلیون دلار از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان وارد کشور شده است.
وی با بیان اینکه میزان واردات از نظر وزن و ارزش در مقایسه با پارسال به ترتیب ۲۶۶ درصد و ۲۴۰ درصد افزایش داشته است، گفت: ارزش هر تن کالای صادراتی ۶۰۷ و ارزش هر تن کالای وارداتی نیز یک هزار و ۸۹۱ دلار برآورد شده است.
بنا به این گزارش، آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در صادرات غیرنفتی بوده و پارسال بیش از سه میلیارد دلار صادرات از استان ثبت شد.
انتهای پیام/
ارزش صادرات از آذربایجان غربی ۳۵ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار