معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز:

۲۰۰ اثر به مرحله داوری جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز راه یافت

1400/04/21 - 12:12 - کد خبر: 47289 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز از ارسال ۴۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز خبرداد و گفت: از این تعداد ۲۰۰ اثر به مرحله داوری راه یافته است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام احمد حمیدی، روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز افزود: آیین اختتام این جشنواره ملی با موضوع اشعار استاد شهریار همزمان با دهه ولایت و امامت در محوطه عمارت ساعت شهرداری تبریز برگزار می شود و برگزاری آن فرصت مغتنمی را برای ارائه آثار نفیس از سوی خوشنویسان معاصر به این جشنواره فراهم کرده است.
وی با اشاره به استقبال هنرمندان خط نستعلیق برای شرکت در این جشنواره، اظهار کرد: هیات داوری در مرحله نهایی انتخاب آثار برتر این جشنواره از بین ۲۰۰ اثر راه یافته ۳۲ اثر منتخب را معرفی خواهد کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره،  نمایشگاهی از آثار منتخب برای بازدید علاقه مندان به خوشنویسی خط نستعلیق برپا می شود.
حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: بسترسازی برای به کارگیری متون ادبی در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری در راستای ارج نهادن به مقام شامخ مبدع خط نستعلیق استاد میرعلی تبریزی، پاسداشت مقام استاد شهریار، آشنایی نسل جوان با گنجینه‌های ارزشمند و مفاخر هنری و معرفی و بسط فرهنگ وادب آذربایجان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی باشاره به این‌ که تبریز خاستگاه خط نستعلیق است، یادآوری کرد: اشاعه و ترویج هنر خوشنویسی و فرهنگ اسلامی،  ارج گذاری به مفاخر و هنرمندان و شناسایی و معرفی استعدادهای هنری در عرصه خط نستعلیق از دیگر اهداف این جشنواره است.
انتهای پیام/
۲۰۰ اثر به مرحله داوری جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز راه یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار