بازهم انگلیس درحسرت ماند/جام پس از 53 سال در «رم»

یورو 2020| ایتالیا قهرمان شد

1400/04/21 - 07:11 - کد خبر: 47264 نسخه چاپی

نصر: فینال رقابت های یورو 2020 میان تیم های انگلیس و ایتالیا برگزار شد و این آتزوری بود که در ضربات پنالتی موفق عمل کرد و در نهایت جام قهرمانی را بدست آورد تا انگلیسی ها باز هم درحسرت بمانند.

به گزارش نصر، فینال رقابت های یورو 2020 امشب میان تیم های انگلیس و ایتالیا از ساعت 23:30 به وقت ایران در ورزشگاه ومبلی آغاز شد که این دیدار در وقت های معمول با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا این دیدار به وقت های اضافی کشیده شود.
در وقت های اضافی هم توپی از خط دروازه عبور نکرد تا ضربات پنالتی تیم پیروز و قهرمان را مشخص کند.
در این ضربات ایتالیا موفق عمل کرد و با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد و در نهایت جام قهرمانی به رم رفت.
گل: لوک شاو دقیقه 2 برای انگلیس و لئوناردو بونوچی دقیقه 67 برای ایتالیا
نیمه اول این بازی را انگلیسی ها خیلی خوب آغاز کردند و لوک شاو در دقیقه یک و 57 ثانیه دروازه ایتالیا را باز کرد تا سریع ترین گل فینال را در تاریخ رقابت های یورو به ثمر برساند.
در ادامه ایتالیا تلاش کرد تا توپ و میدان را در دست بگیرد اما ناکام بود و بازی منطقی انگلیسی ها اجازه خودنمایی به بازیکنان آتزوری را نداد.
در نیمه دوم ایتالیایی ها به دنبال به تساوی کشاندن بازی بودند اما نمی توانستند از سد دفاع انگلیس و سنگربان این تیم عبور کنند.
در ادامه بر روی یک ضربه کرنر، بونوچی مدافع ایتالیایی موفق شد سرانجام قفل دروازه سه شیرها را در دقیقه 67 باز کرد.
با وجود گلزنی ایتالیایی، این تیم همچنان توپ و میدان را در اختیار داشت و باز هم بر روی دروازه انگلیس خطرناک ظاهر می شد.
مصدومیت کیه زا ستاره ایتالیا یکی از مهمترین اتفاقات نیمه دوم بود و در نهایت دو تیم نتوانستند گلی را به ثمر برساند تا بازی به وقت های اضافی کشیده شود.
در دقایق پایانی نیمه دوم خطای شدید کیه لینی بر روی ساکا با کارت زرد داور به مدافع ایتالیایی همراه شد.
در نیمه اول وقت های اضافی، انگلیسی ها اندکی جلو کشیدند و توپ و میدان را از ایتالیایی تاحدودی گرفتند اما در نهایت نتوانستند گلزنی کنند. 
نیمه دوم وقت های اضافی هم پربرخورد دنبال شد اما توپی از خط دروازه عبور نکرد تا ضربات پنالتی تیم قهرمان این دوره از مسابقات یورو را مشخص کند.
ضربات پنالتی:
دومنیکو براردی برای ایتالیا گل زد و در ادامه هری کین هم برای انگلیس گلزنی کرد.
بلوتی ضربه دوم پنالتی ایتالیا را از دست داد و پیکفورد آن را مهار کرد، در ادامه هری مگوایر پنالتی انگلیس را به گل تبدیل کرد.
ضربه سوم پنالتی ایتالیا توسط بونوچی به گل مبدل شد. مارکوس رشفورد ضربه خود را از دست داد و به تیرک دروازه زد.
ضربه چهارم را برناردسکی برای ایتالیا به تور دروازه انگلیس رساند. جیدون سانچو هم نتوانست برای انگلیس گلزنی کند و دوناروما ضربه پنالتی را مهار کرد.
ضربه پنجم ایتالیا توسط جورجینیو با خوش شانسی انگلیسی ها توسط پیکفورد مهار شد. ساکا نتوانست پنالتی انگلیس را به گل تبدیل کند تا در نهایت ایتالیا قهرمان شود.
این دومین قهرمانی ایتالیا در این مسابقات بود. آتزوری پس از 53 سال جام را به خانه برد. آخرین قهرمانی ایتالیا در سال 1968 اتاق افتاده بود.
انگلیسی ها هم در ورزشگاه ومبلی و مقابل دیده گان هواداران خود باز هم شکست خوردند و در حسرت قهرمانی ماندند.
انتهای پیام/
یورو 2020| ایتالیا قهرمان شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار