مدیرعامل سازمان عمران:

هفت میلیارد تومان برای اجرای تقاطع غیرهمسطح ارتش تبریز هزینه شده است

1400/04/20 - 13:15 - کد خبر: 47231 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: تا کنون حدود هفت میلیارد تومان برای اجرای تقاطع غیرهمسطح ارتش این شهر هزینه شده است.

به گزارش نصر، بابک شریفی با بیان اینکه اجرای این پروژه از دی ماه سال گذشته شروع شده است، افزود: مبلغ اولیه قرارداد اجرای این پروژه ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال است و عملیات اجرایی آن بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از این پروژه مربوط به ساخت عرشه فولادی می شود، اظهار کرد: مواد اولیه اجرای عرشه فولادی توسط پیمانکار تامین شده و به محض تکمیل در کارگاه برای نصب به محل پروژه حمل می شود که در میزان پیشرفت کل پروژه تاثیر بسزایی ایفا خواهد کرد.  
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری کلانشهر تبریز با بیان اینکه اجرای این پروژه به علت وجود برخی مشکلات تا حدودی به کندی پیش رفته است، گفت: عدم تامین مالی، وجود معارض برای تملک بخشی از اراضی پروژه و عبور تاسیسات مختلف برق، گاز، تلفن و فیبر نوری از محل پروژه و ضرورت جابجایی برخی از آن ها از عمده مشکلات تاخیر در اجرای پروژه بود.
شریفی ادامه داد: هم اکنون این مشکلات رفع و پروژه تامین مالی شده است و با ادامه روند کنونی برای تامین مالی پروژه پیش بینی می شود تقاطع غیرهمسطح ارتش دی یا بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه در ۲ ضلع غربی و شرقی این پروژه مجموعا ۸۰ شمع اجرا می شود، یادآوری کرد: در ضلع غربی پروژه چهار پایه و ۴۰ شمع اجرا شده و مرحله قالب بندی ستون ها در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری کلانشهر تبریز گفت: ۱۰ شمع پایه چهارم ضلع شرقی نیز اجرا شده است و هم اکنون این پایه در مرحله آرماتوربندی فنداسیون قرار دارد.
شریفی افزود: در ضلع شرقی پروژه نیز شمع گذاری پایه اول به تعداد ۱۰ فقره به اتمام رسیده،  آرماتوربندی فونداسیون آن در مرحله اجرا بوده،  حدود ۱۰ شمع از پایه های دوم و سوم نیز اجرا شده و بقیه در حال تکمیل است.
وی با بیان اینکه اجرای رمپ قسمت غربی پروژه به طرف آخر شهناز در آینده نزدیک شروع می شود، یادآوری کرد: دیواره رمپ ها از بتن پیش ساخته بوده که به محض تکمیل و آماده سازی به محل پروژه حمل و نصب می شود.
انتهای پیام/
 هفت میلیارد تومان برای اجرای تقاطع غیرهمسطح ارتش تبریز هزینه شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار