نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز؛

اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا از دوم دی ماه ۱۴۰۰/ ارزان شدن طلا در پی اجرای این قانون

1400/04/20 - 10:55 - کد خبر: 47216 نسخه چاپی

نصر: نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز گفت: امیدواریم با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا، قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده پایین بیاید.

به گزارش نصر، "میرمحمد پوراقدم شربیانی" در گفتگو با نصر به قانون مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا اشاره کرد و گفت: این قانون سال گذشته تصویب شده بود، ولی زمان ابلاغ آن بسیار طولانی شد و حتی بعد از ابلاغ نیز کلی زمان لازم خواهد بود تا به مرحله اجرایی برسد و بنابراین این قانون رسما در دوم دی ماه سال جاری، اجرا خواهد شد.
وی از راه اندازی سامانه ای در پی اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا خبر داد و تصریح کرد: سامانه ای که باید تمامی خرید و فروش ها به صورت مجزا، کارمزد، اجرت و قیمت  اصل طلا در آن ثبت شود.
پوراقدم شربیانی افزود: در واقع   این قانون به صورت غیر کارشناسانه و ضعیف نزدیک به ۱۰ سال است که اجرا می شود. اما باعث رکود عمیق صنف طلا شده بود که امیدوارم با اجرای آن بخش تقاضا تحریک شده و باعث منتفع شدن فروشندگان طلا شود. و این گونه شاید درد چند ساله یشان التیام پیدا کند.
وی افزود: چرا که در نهایت سود حسابداری آن متوجه مصرف کننده خواهد بود، به این معنی که قیمت تمام شده طلا برای مصرف کننده ارزان خواهد شد.
پوراقدم شربیانی در پایان گله مندی خود را از زمان بر بودن اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا ابراز داشت و افزود: برای اجرای این قانون شش ماه زمان لازم است، ولی در نهایت امیدواریم که این قانون آسیب های فراوانی که بر صنف طلا وارد شده بود را با تحریک تقاضا اندکی جبران نماید و مانند تمام دنیا، ماهم رقابت همسان در عرصه های بین المللی  داشته باشیم.
وی افزود: تا به الان نمی توانستیم با کشورهای دیگر مانند ترکیه رقابت نماییم چرا که قیمت تمام شده طلا در کشور ما رقم بالایی بود.
انتهای پیام/
اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا از دوم دی ماه ۱۴۰۰/ ارزان شدن طلا در پی اجرای این قانون فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار