نائب‌رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس مطرح کرد:

چالش در تامین نهاده های دامی/ احتمال کمبود و گرانی گوشت قرمز در آینده

1400/04/20 - 10:47 - کد خبر: 47212 نسخه چاپی

نصر: نائب‌رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس گفت: در حوزه تامین نهاده‌های دامی الان چالش داریم و اگر حل نشود، در مراحل بعدی با مشکل تامین پروتئین مردم مواجه خواهیم شد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در حاشیه مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و تجهیزات آبیاری ‌و نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته در تبریز با بیان اینکه حمایت از تولید کشاورزان باید به صورت همه جانبه باشد، اظهار داشت: هم کود و هم نهاده های دامی مورد نیاز  کشاورزان و دامداران باید تامین و مدیریت لازم برای بازار و اعمال سیاست های حمایتی در پشتیبانی از محصولات کشاورزی انجام شود.
وی، شعار سال درباره  تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را یادآور شد و گفت: اهتمام به امر تولید و رفع موانع آن از مطالبات مقام معظم رهبری و شعار سال است که باید جزو اولویت‌های دولت آینده باشد. در کنار جهش تولید، یافتن بازارهای صادراتی و تسهیل صادرات برای فروش کالاهای تولیدشده نیز اهمیت ویژه دارد به ویژه بازارهای کشورهای همسایه باید در اولویت دولت باشد.
میرتاج‌الدینی به برخی کمبودها در حوزه نهاده‌های دامی و مواد اولیه تولید برخی کالاها در کشور اشاره و تسهیل واردات کالاهای اساسی را از دیگر اولویت‌های دولت ارزیابی کرد و گفت: به طور مثال در حوزه تامین نهاده‌های دامی الان چالش داریم و اگر حل نشود، در مراحل بعدی با مشکل تامین پروتئین مردم مواجه خواهیم شد.
نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گاهی تولید محصولات کشاورزی بیش از نیاز داخلی است و تولیدات در دست کشاورزان زحمتکش باقی می ماند بنابراین دولت باید خرید تضمینی و حمایت از کشاورزان را در برنامه خود قرار دهد.
انتهای پیام/
چالش در تامین نهاده های دامی/ احتمال کمبود و گرانی گوشت قرمز در آینده خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار