مدیر عامل انجمن دیابت آذربایجان شرقی:

درمان خود سرانه‌ی دیابت نوع دو با جراحی توصیه نمی‌شود

1400/04/20 - 10:35 - کد خبر: 47211 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل انجمن دیابت آذربایجان شرقی گفت: درمان خودسرانه‌ی دیابت نوع دو با جراحی توصیه نمی‌شود ولی در صورت تایید و تشخیص پزشک معالج در موارد خاص، قابل انجام است.

به گزارش نصر، هاشم هاشمی آذریان اظهار کرد: دیابت انواع مختلفی دارد و دو نوع رایج آن، دیابت نوع یک و دو است که در نوع یک به هیچ وجه در بدن انسولین تولید نشده و فقط با تزریق انسولین رفع می‌شود که معمولا کودکان بیشتر از بزرگسالان درگیر این بیماری هستند.
وی ادامه داد: دیابت نوع دو، در بزرگسالان شیوع بیشتری دارد و دلیل آن، تولید ناکافی انسولین در بدن است که این کمبود باید با تجویز داروهای خوراکی یا تزریق انسولین برطرف شود.
وی دررابطه با درمان دیابت نوع دو به وسیله‌ی عمل جراحی، یاد آور شد: با پیشرفت علم، دیابت نوع دوم در صورت تشخیص و تایید پزشک معالج و فوق تخصص غدد و متابولیسم در موارد خاص، با عمل جراحی نیز برطرف می‌شود اما به علت هزینه ها و عوارض زیاد آن، توصیه نمی‌شود.

بیماران دیابتی از کمبود انسولین رنج می‌برند
مدیر عامل انجمن دیابت آذربایجان شرقی بیان کرد: انسولین عامل امید به زندگی در افراد دیابتی است اما بیشتر از یک سال است که به دلایل مختلف اعم از تحریم، عدم واردات کافی و همچنین سوء مدیریت توزیع این واکسن، بیماران دیابتی استان را با مشکلات بسیاری روبه رو کرده است.

رسانه ها ما را در پیشگیری از بیماری دیابت، یاری کنند 
هاشمی آذریان افزود: انجمن دیابت آذربایجان شرقی از سال 1382 فعالیت خود را  به صورت رسمی  و با اخذ مجوز های قانونی آغاز کرد و هم اکنون در چهار شهر ملکان، آذرشهر، بناب و اهر نیز نمایندگی فعال داشته و در زمینه‌ی اطلاع رسانی و ارائه‌ی آموزش های لازم به به شهروندان، خدمت رسانی می‌کند.
وی ادامه داد: بیش از ۲۵ هزار نفر عضو انجمن دیابت استان هستند و خدمات ما بیشتر در زمینه‌ی آموزش و اطلاع رسانی است که در این راستا جلسات آموزشی هفتگی و ماهانه و اردو های تفریحی و ورزشی سالیانه برگزار می‌کرد اما با شیوع ویروس کرونا، کلیه‌ی جلسات به صورت مجازی اجرا می‌شوند.
مدیر عامل انجمن دیابت آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: اغلب هزینه های انجمن های مردم نهاد و به خصوص این انجمن، وابسته به دولت نبوده و خدمات آن کاملا رایگان است که البته ما هیچ محدودیتی نیز در پذیرش اعضای جدید نداریم.
هاشمی آذریان در پایان با اشاره به نقش رسانه ها در پیشگیری از بیماری دیابت، تاکید کرد: رسانه های عمومی باید در زمینه‌ی معرفی، توضیح و تشریح وظایف انجمن های مردم نهاد و به ویژه انجمن دیابت استان به شهروندان عزیز، ما را یاری کنند تا بتوان خدمات بیشتری را ارائه کرد.
انتهای پیام/
 درمان خود سرانه‌ی دیابت نوع دو با جراحی توصیه نمی‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار