رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

ایران یونجه وارد می کند!

1400/04/20 - 09:59 - کد خبر: 47209 نسخه چاپی

نصر: رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان تخصیص ارز دولتی به واردات محصول یونجه به عنوان نهاده های دامی گفت: خوشبختانه این اتفاق باعث کاهش قیمت این نهاده برای دامداران خواهد بود و دامداران در تامین یونجه مشکلی نخواهند داشت.

به گزارش نصر، اکبر فتحی در جلسه شورای عشایری شهرستان بناب با محوریت شناسایی و بررسی مسائل و مشکلات عشایر این منطقه با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، در ارتباط با اهمیت امنیت غذایی در جامعه اظهار داشت: امنیت ملی جامعه وابسته به امنیت نظامی، دفاعی و امنیت غذایی جامعه است و اگر امنیت غذایی تامین نشود، امنیت ملی جامعه به خطر می افتد و نقش کشاورزان، بهره برداران و فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی در تامین امنیت غذایی بی بدیل است.
وی افزود: این عزیزان در نقش سربازان گمنام در دفاع و پاسداری از میهن تلاش می کنند و باید مورد حمایت دستگاه های دولتی و غیردولتی قرار بگیرند تا بتوانیم در شرایط سخت اقتصادی و در برابر دشمنان نظام جمهوری اسلامی از خود دفاع کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه کنسانتره به عنوان نهاده دامی مورد تایید دامپزشکی و علم روز دنیا قرار گرفته است، افزود: تعیین قیمت مناسب و ترکیب علمی و دقیق در تولید کنسانتره و در اختیار  دامداران قرار دادن آن موضوعاتی است که باید بررسی و نظارت شود، اما عنوان اینکه نهاده های دامی به صورت کنسانتره فاقد ارزش است، سخنی بیهوده و نادرست است.
 وی افزود: برای تعدیل قیمت کنسانتره باید میزان سهمیه کارخانجات تولید کننده کنسانتره بررسی شود تا با قیمت مناسب در اختیار دامداری های صنعتی و سنتی قرار بگیرد.
فتحی در ارتباط با زمان استفاده دام عشایر برای تعلیف گفت: مراتع در طول یک سال در زمان های مشخص و معینی می تواند برای تعلیف دام مناسب باشد و بعد از مدت تعیین شده، تعلیف دام علاوه بر اینکه مناسب برای چرا نخواهد بود، می تواند خسارت های جبران ناپذیری به محیط زیست و مراتع وارد کند.
وی با اشاره به شیر و پشم تولید شده توسط عشایر گفت: تعاونی های امور عشایر با بررسی دقیق میزان شیر، پشم و سایر تولیدات عشایر باید نسبت به بازاریابی برای فروش این محصولات اقدام کنند و با توجه به اینکه بار مالی زیادی بر دوش دولت ندارد، این مهم می تواند در اسرع وقت اتفاق بیافتد.
وی در ارتباط با دام مازاد عشایر گفت: لازم است شرکت پشتیبانی دام با پیش بینی گوشت مورد نیاز جامعه روش های تامین این محصول را تعیین کند که یکی از منابع تامین، دام مازاد عشایر می باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اهمیت تولید گیاهان دارویی توسط عشایر گفت: با توجه به اینکه برای تولید این محصولات سرمایه چندانی لازم نیست و زمین های مناسبی در اختیار عشایر برای کشت این محصولات وجود دارد، عشایر باید با استفاده از این ظرفیت اقدام به تولید گیاهان داروئی کنند و سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان امور عشایر از این اقدام استقبال خواهد کرد.
فتحی با بیان تخصیص ارز دولتی به واردات محصول یونجه به عنوان نهاده های دامی گفت: خوشبختانه این اتفاق باعث کاهش قیمت این نهاده برای دامداران خواهد بود و دامداران در تامین یونجه مشکلی نخواهند داشت و از طرفی به خاطر خشکسالی میزان تخصیص جو برای عشایر افزایش یافته است و عشایر به خاطر خشکسالی تسهیلات دریافت خواهند کرد.
انتهای پیام/
ایران یونجه وارد می کند! خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار