رشد ۳ درصدی تولید تایر در بهار ۱۴۰۰

1400/04/20 - 09:16 - کد خبر: 47204 نسخه چاپی

نصر: بررسی خبرنگار ایرنا از کارخانجات تایرسازی حاکی از تولید بیش از ۶۳ هزار و ۸۴۸ تنی آنها در سه ماهه نخست امسال است. آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد سه درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش نصر، این میزان تولید مشتمل بر پنج میلیون و ۸۹۵ هزار و ۸۹۰ حلقه تایر است که از این نظر نیز رشد ۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال مشاهده می‌شود.
بیشترین میزان تولید در این مدت مربوط به تایرهای سواری با ۳۶ هزار و ۸۹۲ تن (۵۷.۸ درصد از کل تولید) و پنج میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۷۲ حلقه (۸۶.۶ درصد از کل تولید) بود که از نظر وزنی رشد یک درصدی داشته، اما از نظر تیراژ بدون تغییر مانده است.
در سه نخست ماهه امسال همچنین ۶ هزار و ۸۴۸ تن انواع تایر وانتی (رشد ۲۵ درصدی) و ۱۳ هزار و ۴۷۰ تن تایر باری و اتوبوسی (رشد پنج درصدی) توسط شرکت‌های داخلی تولید شد.
همچنین در بخش تایرهای کشاورزی سبک شاهد افت ۲۶ درصدی تولید با ۸۰۲ تن بودیم، اما در بخش تایرهای کشاورزی سنگین با چهار هزار و ۷۱۴ تن تولید، یک درصد رشد اتفاق افتاد.
برپایه این گزارش، تایرسازان در مدت یاد شده یک‌هزار و ۱۲۴ تن انواع تایر راه‌سازی و صنعتی نیز تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۲۶ درصدی داشته است.

تولید سایر محصولات
برپایه آمارهای تولید کارخانجات، در بهار امسال چهار هزار و ۲۴۱ تن تایر دوچرخه و موتور (رشد ۴۵ درصدی)، ۲ هزار و ۳۵۸ تن تیوب (رشد ۱۲ درصدی) و یک‌هزار و ۳۶۱ تن فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره در کشور تولید شد.
 به گزارش ایرنا، پیشتر سخنگوی انجمن صنعت تایر پیش‌بینی‌کرد:‌ این صنعت در سال جاری همچون سال گذشته بتواند به رکوردشکنی در تولید بپردازد و این بار رشد ۲۶ درصدی را به ثبت برساند.
«مصطفی تنها» به ایرنا گفت: با وجود برنامه‌ریزی شرکت‌ها برای افزایش تولید، اما در نهایت همه چیز به چگونگی جذب تولیدات از سوی بازار بستگی خواهد داشت.
وی ادامه‌داد: اگر شرایط بازار تغییر کند، برنامه‌های تولید نیز دستخوش تغییر خواهد شد، مگر اینکه فرصت صادرات داده شود.
انتهای پیام/
رشد ۳ درصدی تولید تایر در بهار ۱۴۰۰ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار