در نشست خبری هفته ازدواج مطرح شد؛

افزایش 4 درصدی طلاق در آذربایجان شرقی / فراوانی طلاق ها در 5 سال اول زندگی

1400/04/20 - 08:02 - کد خبر: 47203 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: در سال گذشته، 357  کارگاه ازدواج برگزار شد که نزدیک 12 هزار نفر در این کارگاه ها شرکت کردند.

 به گزارش نصر، در نشست خبری هفته ازدواج که با حضور امیر تقی زاده معاون  فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، محمد حیرت انگیز، مدیرکل اداره ثبت احوال استان برگزار شد، ضمن بررسی اقدامات انجام شده در این زمینه، آمار و ارقامی نیز توسط مدیرکل اداره ثبت احوال استان اعلام شد.
تقی زاده ضمن اعلام این نکته که  در سال های اخیر یکی از بهترین اتفاقاتی که به وقوع پیوست، تصویب قانونی بود که طی آن وزارت ورزش وجوانان مکلف شد تا مبلغی را در حوزه ازدواج و اشتغال جوانان هزینه کند، در خصوص اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان گفت:  در رابطه با ازدواج جوانان مهم ترین اقداماتی که انجام شده است، برگزاری کارگاه های آموزشی قبل ازدواج، و حمایت از مراکز مشاوره بوده  است و به همین منظور تولیدات  رسانه ای در این حوزه اتفاق افتاده است. 
وی در ادامه افزود؛  تشکیل کمیته نیروهای مسلح به منظور آموزش سربازان و مشاوره ویژه کادر نظامی مستقر در خانه های سازمانی از  جمله  اقدامات این کمیته بوده است و در همین زمینه سال گذشته، 357  کارگاه برگزار گردید که نزدیک 12 هزار نفر در این کارگاه ها شرکت کردند و در سه ماهه اول امسال با توجه به اینکه کارگاه به صورت آنلاین برگزار شد، حدود 76 کارگاه در این زمینه برگزار شد و بیش از 3 هزار نفر از  آموزش های لازم برخوردار شدند. 
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در رابطه با وضعیت مراکز مشاوره استان خاطر نشان کرد: در سطح استان 21 مرکز مشاوره در حوزه خانواده و ازدواج در حال فعالیت می باشند که در مناسبت های مختلف آموزش های رایگان را برای برخی اقشار ارائه می دهند.
تقی زاده در ارتباط با اقدامات صورت گرفته به مناسبت هفته ازدواج گفت: مهم ترین اقداماتی که برای هفته ازدواج تدارک دیده شده است، برگزاری نشست های تخصصی، تشکیل کمیته ساماندهی ازدواج به ریاست فرمانداران شهرستان ها و همچنین ارائه مشاوره رایگان برای کلیه زوج ها بوده است تا شعارمان را که هیچ جوانی نباید بخاطر هزینه از مشاوره جا بماند، محقق سازیم.

وی در ادامه با اعلام اینکه موضوع اجباری بودن  آموزش های قبل از ازدواج را در ۵ شهرستان اجرا کردیم، افزود: در بحث آموزش های قبل از ازدواج، قرار براین است تا با همکاری آموزش و پرورش، آموزش های لازم برای دختران دانش آموز دوره دوم متوسطه ارائه شود.
تقی زاده در پایان با اشاره به تولیدات رسانه ای این مجموعه در جمع خبرنگاران گفت: به واسطه تولیدات رسانه ای انجام گرفته، مقرر شده است تا در ۲۸ و ۲۹ تیر ماه میزبان ششمین دوره کشوری توانمند سازی مراکز خانواده باشیم که در حضور نمایندگان وزارتخانه از تولیدات رسانه ای رونمایی خواهیم کرد.
پس از ارائه گزارش عملکرد، محمد حیرت انگیز، مدیرکل اداره ثبت و احوال استان نیز در خصوص آمار های ازدواج و طلاق استان گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار ازدواج در استان ثبت شده است که نسبت به سال ۹۸ این آمار ۸/۲ درصد رشد داشته است و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر اینکه انتظار می رفت آمار کاهشی داشته باشیم، خوشبختانه میزان ازدواج در این ایام پیشرفت داشته است.

وی در خصوص آمار طلاق های به ثبت رسیده نیز خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۹ هزار طلاق در استان به ثبت رسید که متاسفانه نسبت به سال قبل رشد4.3 درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.
حیرت انگیز در رابطه با سن ازدواج در مردان و زنان افزود: سال گذشته بیشترین ازدواج ها در سنین ۲۰ الی ۲۴ سالگی و بیشترین طلاق در ۲۰ الی ۳۴ سالگی اتفاق افتاده است و میانگین سن ازدواج در مردان به ۳۰ و در زنان به ۲۴ رسیده است و طبق آمار ها در 82.5 درصد ازدواج ها مردان بزرگتر از همسرانشان هستند.
وی در پایان در خصوص سن طلاق در مردان و زنان هم اظهار داشت: میانگین سن طلاق در مردان ۳۸ سال و در زنان ۳۲ سال است و همچنین بیشترین آمار طلاق ها در ۵ سال اول زندگی مشترک رخ می دهد که نکته قابل توجهی است.
انتهای پیام/
افزایش 4 درصدی طلاق در آذربایجان شرقی / فراوانی طلاق ها در 5 سال اول زندگی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار