یک خبر خوب؛

روز بدون فوت کرونایی در زنجان

1400/04/20 - 07:33 - کد خبر: 47201 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: این استان روز گذشته مورد فوتی بر اثر کرونا نداشته است و شمار فوتی کرونایی ها از زمان شیوع این ویروس تاکنون در زنجان به یک‌هزارو ۵۰۸ نفر رسیده است.

به گزارش نصر، دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: در زمان حاضر ۱۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که ۹ مورد از این آمار مربوط به بستری‌های روز گذشته است.
وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس تست آزمایشگاهی به ۸۴ هزارو ۷۲ نفر رسید که ۸۵ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.
این مسوول تاکید کرد: آمار موارد مثبت سرپایی استان طی هفته های گذشته روند افزایشی یافته و این موضوع بیانگر آن است که شهروندان زنجانی باید همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را تا مهار بیماری مورد توجه قرار دهند.
وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۹۳ هزارو ۷۹۸ نفر رسیده است.
قزلباش افزود: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۹ هزارو ۷۲۶ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده و  هشت  هزارو ۱۷۸ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
وی اضافه کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۲۷ هزارو  ۲۳۹ نفر رسیده است.
این مسوول، در مورد وضعیت رنگبندی کرونایی استان نیز خاطرنشان کرد: هم اکنون هیچ شهری در استان قرمز نیست و اغلب شهرستانهای استان نارنجی و یا در وضعیت زرد هستند. 
انتهای پیام/
روز بدون فوت کرونایی در زنجان خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار