سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی:

جهادکشاورزی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی آن‌ها را بلوک‌بندی کند

1400/04/19 - 17:13 - کد خبر: 47188 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: جهادکشاورزی استان برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، آن ها را شناسایی و بلوک‌بندی کند.

به گزارش نصر، احمد موقری، روز شنبه در جلسه‌ رفع معضلات و نواقص عدم اجرای صحیح تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب ۱۳۷۴ با اصلاحات ۱۳۸۵ افزود: جهادکشاورزی استان باید مناطقی که بیشتر مورد توجه افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار می‌گیرد را شناسایی و با بلوک‌بندی آن مناطق و زمینه فعال‌سازی گشت‌های شبانه‌روزی و نظارت مستمر از لحاظ کمی و کیفی مانع از فعالیت این افراد شود.
وی با تاکید بر اینکه جهادکشاورزی باید گزارش اقدامات خود را از حیث تعداد و مناطق بلوک بندی شده به دادگستری اعلام و ارسال کند، اظهار داشت: به دلیل همکاری بین بخشی دادگستری و سایر سازمان‌های دولتی، کارنامه خوبی در پیشگیری از تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها در استان در سال‌های گذشته به ثبت رسیده و این روند با جدیت دنبال می‌ شود.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به افزایش روزافزون تغییر کاربری در اراضی زراعی در سال های گذشته، اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۷۴ و اصلاحات ۱۳۸۵ در آذربایجان شرقی از سال ۱۳۹۸ مورد توجه دادگستری استان قرار گرفت.
موقری، ادامه داد: اقدامات موثر و چشمگیری در راستای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تامین امنیت غذایی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد، با توجه به افزایش معاملات مربوط به اراضی زراعی، باغی، ملی و دولتی و ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم در جهت پیشگیری از جرائم مرتبط در این حوزه، امور اراضی استان نحوه اطلاع‌رسانی در راستای ارتقاء آگاهی‌های عمومی و افزایش سطح دانش عمومی مردم، محتوای حقوقی و آموزشی تهیه و به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال کند تا از طریق تبلیغات محیطی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های شبکه‌های فضای حقیقی و مجازی، زمینه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در راستای پیشگیری از جرائم مرتبط فراهم شود.
انتهای پیام/
جهادکشاورزی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی آن‌ها را بلوک‌بندی کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار