خبر/

استاندار آذربایجان‌شرقی در سامد به مردم پاسخ داد

1400/04/19 - 16:03 - کد خبر: 47183 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی استانداری (سامد) با تعدادی از شهروندان از طریق سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت گفت‌وگو و مشکل آنان را پیگیری کرد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز شنبه با حضور در مرکز «سامد» با برخی از شهروندان استان به صورت تلفنی گفت و گو کرد و در این ارتباط مستقیم به تعدادی از درخواست‌ها و مطالبات مردمی پاسخ داده شد.
وی از ساعت ۱۱ تا ۱۲ امروز به سوالات مردم که از طریق شماره تلفن ۱۱۱ مطرح شد، پاسخ گفت.
استاندار آذربایجان شرقی پس از ثبت درخواست‌های شهروندان، دستورهای لازم برای پیگیری مشکلات آنها را از سوی دستگاه‌های مرتبط، صادر و با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در رسیدگی به مطالبات مردمی گفت‌وگو کرد. 
پورمحمدی در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت بهترین روش ارتباط‌گیری با مردم در شرایط فعلی است، گفت: با توجه به شیوع کرونا و کاهش ارتباطات چهره به چهره، استفاده از ظرفیت سامد بهترین راهکار برای گفت و گوی مستقیم با مردم است.
وی افزود: مسکن، تسهیلات اشتغال، استخدام و مسایل مربوط به شهرداری از مسایلی بود که مردم در تماس های امروز خود عنوان کردند و برای پیگیری و حصول نتیجه به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شد.
استاندار آذربایجان شرقی، هدف از حضور در مرکز «سامد» را شنیدن مسائل و مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: هیچ یک از درخواست‌های مردمی نباید در گیر و دار بروکراسی‌های پیچیده اداری بماند و باید همه تلاش‌ها برای تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم و رفع آن‌ها به کار گرفته شود.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وظایف مرکز سامد، گفت: سامد یک سیستم ارتباطی مردم با دولت و امکان بسیار خوبی است تا مردم به صورت مستقیم و راحت، مسایل و مشکلات شان را به گوش مسوولان برسانند.
یدالله قاری‌زاده با بیان اینکه سرور اصلی این سیستم در نهاد ریاست جمهوری مستقر است و تمامی مکالمات آن ضبط می‌شود، افزود: تمامی مکالمات و نحوه جوابگویی از سوی نهاد ریاست جمهوری رصد و پیگیری می شود. 
وی ادامه داد: تماس‌های تلفنی بلافاصله در سامانه ثبت و به دستگاه مربوطه ارجاع داده می‌شود و سازمان ها موظف هستند در عرض ۱۵ روز هر اقدامی را که انجام داده اند، در سامانه ثبت کنند تا اقدامات انجام شده به ارباب رجوع اعلام شود.
قاری زاده با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۱ هزار و ۹۶۹ تماس با این سامانه در آذربایجان شرقی ثبت شده است، گفت: بیشترین درخواست ها و مسائل و مشکلاتی که مطرح می شود، مربوط به قطعی آب و برق ، تسهیلات، اشتغال ، مسکن ، معیشت، مسائل درمانی  درخواست کمک مالی و موضوعات مربوط به شهرداری ها بوده است.
بنا به این گزارش، هدف از راه‌اندازی سامانه «سامد»، تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر و کارآمد و نیز پاسخ‌گویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاه‌های اجرایی است.
ارتقا و توسعه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (۱۱۱) که از ضریب نفوذ بالایی در دستگاه‌های اجرایی برخوردار است، با اصلاح رویکردهای خدمت‌رسانی در راستای استقرار میز خدمت، گام مهمی را در تسهیل شرایط تعاملات و پاسخگویی صحیح متناسب با شأن مردم برداشته است.
سامانه ارتباطی ۱۱۱ با نظارت بر شیوه ارتباطات مردمی دستگاه‌های اجرایی، خلاءهای موجود را شناسایی کرده و در صورت تخطی سازمان‌های ذی‌ربط از چارچوب قانونی، نقش مطالبه‌گری از جانب مردم را ایفا کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
انتهای پیام/
استاندار آذربایجان‌شرقی در سامد به مردم پاسخ داد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار