مدیر درمان تامین اجتماعی استان خبر داد:

سومین بیمارستان تامین اجتماعی تبریز در انتظار اختصاص زمین جدید از سوی استانداری

1400/04/19 - 13:27 - کد خبر: 47173 نسخه چاپی

نصر: مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات احداث سومین بیمارستان تامین اجتماعی تبریز، گفت: طرح احداث این بیمارستان چند سال پیش در استانداری به تصویب رسیده اما متاسفانه محل تامین بودجه برای آن مشخص نشده است و اکنون نیز با گذشت چندین سال، سومین بیمارستان تامین اجتماعی تبریز در انتظار اختصاص زمین جدید از سوی استانداری است.

به گزارش نصر، سیداسماعیل مقدس پور روز شنبه ۱۹ تیرماه، در نشست خبری، با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به این‌که تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است بایستی برای خرید زمین این بیمارستان که اکنون بر عهده شهرداری است، پول پرداخت کند که یک مطالبه به حق است اما با توجه به این‌که در مصوبه استانداری برای احداث این بیمارستان بودجه‌ای اختصاص نیافته و از سویی استانداری متعهد شده تا زمین رایگان در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهد، این سازمان نیز پولی برای هزینه خرید زمین نمی‌تواند بپردازد.
بنا به این گزارش، وی افزود: در حال رایزنی با استاندار و نمایندگان استانی هستیم تا این مشکل حل شود و به زودی شاهد اتفاقاتی خوب در این راستا خواهیم بود.
وی متذکر شد: راهکارهایی که برای تعیین زمین بیمارستان می‌توان داشت این است که یا استانداری یک زمین رایگان در اختیار ما قرار دهد، یا زمین قبلی را شهرداری هبه کند و یا یک خیری پیدا شود و زمینی رایگان در اختیار ما قرار دهد.
مقدس پور با اشاره به عدم وجود مجموعه درمانی تامین اجتماعی در شهر جدید سهند، اظهار کرد: شورای شهر اسکو یک زمینی را چسبیده به شهر سهند به صورت رایگان در اختیار ما قرار داده تا یک مجموعه درمانی در این محل احداث کنیم و شهروندان اسکویی و سهندی بتوانند از آن خدمات دریافت کنند. هم‌چنین یک خیر نیک اندیش قرار است مبلغ پنج میلیارد تومان برای احداث آن به ما کمک کند.
وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: در استان تعداد دو بیمارستان اصلی تامین اجتماعی با ۳۹۸ تخت، سه درمانگاه تخصصی در تبریز و ۱۲ درمانگاه تخصصی در شهرستان‌های دیگر وجود دارد که سه درمانگاه واقع در عجب شیر، ملکان و هشترود جدیدالاحداث بوده و تعداد سه الی چهار درمانگاه دیگر نیز در دست ساخت است.
وی افزود: طی سال گذشته ۸۸۵ میلیارد تومان برای درمان غیرمستقیم با مراکز طرف‌ قرارداد و ۴۱۵ میلیاردتومان برای درمان مستقیم در مجموع ۱۳۰۰ میلیارد تومان در مجموعه درمان تامین اجتماعی استان هزینه شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اخذ قرارداد با ۲۴۰۰ مرکز درمانی استان با تامین اجتماعی، ادامه داد: این تعداد تقریبا بیش از ۹۰ درصد کل مراکز خدمات درمانی تامین اجتماعی استان را شامل می‌شود.
وی با اشاره به قطعی شدن استفاده از نسخه‌های الکترونیکی در مجموعه درمانی سازمان تامین اجتماعی استان، اظهار کرد: عملیاتی شدن این اقدام مهم در یک پروسه چند ساله باید انجام می‌گرفت اما در طی فقط چند ماه قطعی شده و اکنون در جریان درمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. هرچند مشکلاتی در این خصوص وجود دارد ولی این مشکلات قابل حل هستند.
وی با اشاره به پوشش ۹۰ درصدی بخش تامین اجتماعی استان در خصوص نسخه‌های الکترونیک، افزود: نسخه‌های الکترونیکی تقریبا جانشین نسخه‌های کاغذی شده و به شکل مناسب خدمات در بستر الکترونیک ارائه می‌شود. در این راستا افراد در مراجعه به مراکز درمانی به جای استفاده از دفترچه بیمه، می‌توانند تنها کدملی خود را ارائه داده و خدمات درمانی را اخذ کنند.
مقدس پور در ادامه با اشاره به تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در طول سال گذشته، گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر در خصوص نسخه‌های الکترونیک، مردم باید به سامانه es.tamin.ir مراجعه کرده و مشخصات و اطلاعات خود به خصوص عکس کاربری و شماره تماس را تکمیل کنند تا کارهای درمانی با اطمینان بیشتر و با کمترین خطا انجام بگیرد.
وی با اشاره به بستری شدن ۵۱۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان، افزود: تعداد ۷۲۲ کادر درمانی مبتلای قطعی در مجموعه تامین اجتماعی استان داشتیم که متاسفانه دو نفر از آن‌ها به فیض شهادت نائل شدند.
انتهای پیام
سومین بیمارستان تامین اجتماعی تبریز در انتظار اختصاص زمین جدید از سوی استانداری خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار