مدیرکل تامین اجتماعی استان خبر داد:

اتوبوسرانی تبریز بزرگترین بدهکار تامین اجتماعی آذربایجان شرقی

1400/04/19 - 13:07 - کد خبر: 47172 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به بدهی معوقه ۱۳۵۹ میلیارد تومانی کارگاه‌های مشمول تامین اجتماعی به این اداره کل، گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز بزرگترین بدهکار تامین اجتماعی استان بوده و مبلغی بالای ۷۰ میلیارد تومان بدهکار است. بعد از این شرکت نیز تعدادی کارگاه‌ واگذار شده با اصل ۴۴ مثل کمپرسورسازی و بلبرینگ سازی بدهی کلانی به تامین اجتماعی دارند.

به گزارش نصر، جعفر سمساری روز شنبه ۱۹ تیرماه، در نشست خبری، از تحت پوشش تامین اجتماعی نزدیک به ۵۳ درصد از جمعیت استان خبر داد و اظهار کرد: اکنون تعداد ۶۹۶ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در استان وجود دارد که در مجموع بالغ بر دو میلیون و ۱۱۲ هزار نفر جمعیت استان تحت پوشش مقررات تامین اجتماعی بوده و تعداد بالای ۵۲ هزار نفر نیز جزو بیمه شدگان کارگران ساختمانی هستند.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وجود ۲۱۲ هزار نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان، افزود: در سال ۹۹، به میزان ۴۸۹۸ میلیارد تومان مستمری برای تعهدات بلندمدت و ۱۱۱ میلیارد تومان برای تعهدات کوتاه مدت پرداخت شده که این میزان در سه ماهه نخست سالجاری با توجه به طرح همسان سازی حقوق‌ها به ۲۳۶۳ میلیارد تومان تعهد بلندمدت و ۳۱ میلیاردتومان تعهد کوتاه مدت رسیده است.
وی متذکر شد: ۳۵۶ میلیارد تومان مقرری بیکاری به حدود ۱۱ هزار نفر در استان طی سال گذشته پرداخت شده است که این میزان در سه ماهه نخست سالجاری به ۹۹ میلیارد تومان می‌رسد.
سمساری با اشاره به گسترش خدمات غیرحضوری در قالب سامانه (es.tamin.ir) افزود: هم‌چنین متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز در طول سالجاری انجام گرفته که بر این اساس مستمری تعهد بلندمدت تامین اجتماعی که در سال ۹۹ به ماهانه ۴۳۰ الی ۴۴۰ میلیارد تومان می‌رسید اکنون به ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.
وی با بیان این‌که در سال ۹۹ تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده کاغذی در سامانه الکترونیک ثبت شده است، گفت: طرح‌های امهال حق بیمه سهم کارفرمایی مشاغل آسیب دیده و بخشودگی جرائم بیمه کارفرمایان نیز در طول سال گذشته اجرا شده که بر این اساس تعداد ۲۲ هزار و ۷۶۸ فقره برگه ترخیص برای کارگاه‌ها صادر شده و در سه ماهه نخست سالجاری این تعداد به ۵۹۶۴ فقره برگه رسیده است.
انتهای پیام/
اتوبوسرانی تبریز بزرگترین بدهکار تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار