خبر/

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در آذربایجان شرقی

1398/08/01 - 19:44 - کد خبر: 4717 نسخه چاپی

نصر: بیست و پنجمین دوره طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش نصر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل بهزیستی استان امروز در مراسم آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در تبریز گفت :در اجرای این طرح ملی ، کودکان ۳ تا ۶ سال با مراجعه به مراکز بهداشتی، بنیاد ژنتیک و مهد&undefined;های کودک مورد معاینه بینایی قرار میگیرند. 

ارشدزاده افزود : این طرح همزمان با سراسر کشور در هزار و ۲۹۰ پایگاه سنجش بینایی ثابت و موقت در سراسر استان تا پایان آذر اجرا می شود.

به گفته وی ، از این تعداد ۲۱۰ پایگاه سنجش به صورت دائمی تا شهریور  ۹۹ در  مراکز درمانی استان دایر خواهد بود.

وی افزود: پارسال ۱۶۸ هزار نفر کودک استان در این طرح غربالگری شدند که از بین آنها هزار و ۲۹۰ مورد تنبلی چشم تشخیص داده شده و تحت درمان قرار گرفتند.

ارشدزاده خاطرنشان کرد: در صورتی که اشکال دید کودک قبل از پنج سالگی تشخیص و درمان شود، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان به&undefined;موقع بینایی کامل به دست می&undefined;آید و هر چه درمان چشم تنبل به عقب بیفتد، احتمال به دست آوردن بینایی کامل کمتر می&undefined;شود.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین گفت: بر اساس هماهنگی&undefined;های صورت گرفته ، در اجرای طرح غربالگری بینایی ، کودکان بی&undefined;بضاعت از کمک&undefined;هزینه عینک و جراحی رایگان برخوردار خواهند شد.

در این مراسم از کتاب مهارت&undefined;های زندگی منطبق با بوم استان آذربایجان شرقی رونمایی و از مولفین این کتاب تجلیل شد.

انتهای پیام/

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار