امام جمعه تبریز:

مطالبه‌گری از دولت جدید منصفانه باشد

1400/04/18 - 17:49 - کد خبر: 47145 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به مطالبه‌های مردم از دولت جدید، گفت: در مطالبه‌گری باید اصول خیرخواهی و انصاف رعایت شود.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه باید مطالبه از منتخبان، وظیفه محور باشد نه انتقام‌جویانه و نه سهم‌خواهانه، تاکید کرد: در مطالبه‌گری رعایت انصاف، شجاعت، صراحت و موقعیت‌شناسی باید رعایت شده و  از هرگونه سیاه‌نمایی پرهیز شود.
وی با بیان اینکه چهار مطالبه از دولت سیزدهم وجود دارد، افزود: دولت جدید باید برای بیانیه گام دوم انقلاب ریل‌گذاری کرده و مطالبه‌های راهبردی را در حوزه‌های مختلف عملیاتی و پیگیری کند.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: مطالبه‌های کوتاه مدت یعنی تلاش برای تدوین برنامه برای پیشرفت کشور و  مطالبه‌های فوری یعنی تلاش شبانه‌روزی برای کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و کرونا دو مطالبه دیگر از دولت سیزدهم است.
وی با اشاره به مناسبت هفته و اهمیت بحث حجاب خاطر نشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی در مقوله‌ حجاب، این موضوع به یک باور فکری و گفتمان اجتماعی تبدیل شود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم مواجهه منطقی را بهترین راه‌حل در بحث حجاب دانست و ادامه داد: حجاب در امنیت اجتماعی نیز اثر دارد و اهالی فرهنگ و تبلیغ باید این موضوع را به صورت مستدل به خانواده‌ها تبیین کنند.
 امام جمعه تبریز با اشاره به خاموشی‌های اخیر، قطعی برق را کلافه‌کننده عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، احتمال تداوم این وضعیت وجود دارد و سوال اصلی این است که علت خاموشی‌ها چیست؟
وی افزود: صاحب‌نظران صنعت برق و انرژی علت اصلی را فاصله‌ زیاد بین تولید و مصرف برق می‌دانند به طوریکه اکنون ۱۱ هزار مگاوات فاصله بین تولید و مصرف برق وجود دارد و در کنار این مشکل، گرمای بی‌سابقه و تداوم خشکسالی سال‌های قبل نیز تاثیرگذار است.
امام جمعه تبریز با اشاره به افزایش استفاده مردم از وسایل سرمایشی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته در بحث استفاده از وسایل سرمایشی در ساعت اوج مصرف تنها یک درصد افزایش مصرف وجود داشت اما امسال ۱۳درصد بیشتر شده است.
انتهای پیام/
مطالبه‌گری از دولت جدید منصفانه باشد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار