نمکی:

تیم های واکسیناسیون گسترده در کشور آماده شده اند

1400/04/18 - 17:47 - کد خبر: 47144 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تیم های واکسیناسیون گسترده در ایران آماده شده و واکسیناسیون عمومی به زودی در کشور آغاز می شود.

به گزارش نصر، سعید نمکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: واکسیناسیون با واکسن ایرانی از دیروز، پنجشنبه در بسیاری از مناطق کشور به ویژه سیستان و بلوچستان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: همزمان واکسن های وارداتی نیز در کنار واکسن های ایرانی برای واکسیناسیون عمومی در کشور استفاده خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با توجه به تعدد تیم ها در ایستگاه های خودرویی، بوستان ها و محل های مختلف واکسیناسیون گروه های هدف انجام  می شود.
نمکی ادامه داد: فقط در تهران ۹۲ مرکز را برای تزریق واکسن تدارک دیده ایم و در استان های دیگر نیز صدها مرکز در نظرگرفته شده است.
وی از مردم خواست تا پیش از  دعوت با پیامک به مراکز واکسیناسیون نیایبند تا ریتم ما به هم نخورد.
وی با اشاره به اینکه تا هفته آینده واکسن‌های جدیدی به دست ما خواهد رسید، اظهار کرد: در نظر داریم در زمان بسیار کمی، واکسیناسیون روزانه را به بیش از ۵۰۰ هزار مورد برسانیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صدد هستیم در زمان کوتاهی افراد بالای ۶۰ سال و بیماران صعب العلاج را واکسینه کنیم و بعد از آن سراغ گروه های هدف دیگر برویم.
نمکی افزود: البته در برخی از استان ها واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را شروع کرده ایم که امیدواریم در آذربایجان غربی هم به علت مرزی بودن بتوانیم این را اجرا کنیم.
به گزارش ایرنا، تاکنون حدود ۶.۵ میلیون نفر در کشور واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
انتهای پیام/
 
تیم های واکسیناسیون گسترده در کشور آماده شده اند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار