خبر/

سبوس تولیدی کارخانه های آرد متعلق به دامداران است/ جزئیات چگونگی تخریب ویلاها

1400/04/17 - 23:32 - کد خبر: 47138 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سبوس تولیدی کارخانه های آرد متعلق به دامداران می باشد اما این سبوس به کارخانه های کنسانتره تحویل داده می شود تا به ازای یک کیلو سبوس تحویل داده شده 4 کیلو کنسانتره تحویل دامداران کند.

به گزارش نصر، اکبر فتحی در نشستی با اعضای انجمن توسعه شهرستان آذرشهر در محل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان  آذرشهر با بیان اینکه قدم گذاشتن در راه هر نوع توسعه ای نیازمند داشتن برنامه است، اظهار داشت: وقتی صحبت از توسعه شهرستان آذرشهر می گردد باید مشخص شود که آیا توسعه صنعتی مدنظر است یا کشاورزی یا خدماتی و یا هر نوع توسعه دیگر.

کشاورزی آذرشهر تحت الشعاع  بجران کم آبی
وی با اشاره به اینکه شهرستان آذرشهر از دیرباز در زمینه تولید خشکبار در سطح کشور حرفی برای گفتن دارد از این رو پایه توسعه شهری این شهرستان کشاورزی است ادامه داد: شرایط نامساعد جوی و قرارگیری در حوضه دریاچه ارومیه و متاثر شدن از بحران آبی بوجود آمده در این حوضه، کشاورزی این شهرستان را تحت الشعاع قرار داده است بنابراین توسعه کشاورزی آن و سازگار نمودن آن با شرایط موجود نیازمند یکسری حمایت های مادی و معنوی از سوی متولی بخش کشاورزی است.

 تناقضات در ایده های توسعه آذرشهر
وی  با اشاره به اینکه تناقضاتی که در ایده های توسعه این شهرستان وجود دارد گفت: برخی معتقدند که باید سریعاً به خانه باغ های ایجاد شده برق رسانده شود و برخی دیگر بر این عقیده اند که چرا باید این خانه باغ ها ایجاد شوند خروج از این تناقضات نیازمند داشتن برنامه جامع توسعه شهری است و بر اساس آن راهبردها، برنامه ها و پروژه هایی تعریف گردد.

سبوس تولیدی کارخانه های آرد متعلق به دامداران است
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ضمن تقدیر از تعاونی دامداران آذرشهر که از گذشته همواره در سطح کشور جزو تعاونی های قدرتمند و دارای چارچوب به شمار می رود و از نظر تعامل هیئت مدیره و اعضای تعاونی و خدماتی که تعاونی ارائه می دهد، در سطح بسیار خوبی قرار دارد، گفت: سبوس تولیدی کارخانه های آرد متعلق به دامداران می باشد اما این سبوس به کارخانه های کنسانتره تحویل داده می شود تا به ازای یک کیلو سبوس تحویل داده شده 4 کیلو کنسانتره تحویل دامداران نماید که البته میزان سویا، جو و ذرت مورد نیاز برای این 4 کیلو نیز محاسبه شده و به کارخانه تحویل داده می شود کنسانتره تولیدی به دامداران دارای شناسنامه و هویت گذاری شده تحویل داده می شود.
وی افزود: دارندگان گاو شیری صنعتی مستقیماً در سامانه بازارگاه وارد شده و نهاده خام تحویل می گیرند و که بعد از ترکیب سویا، ذرت و جو توسط خود دامداران به دامها داده می شود اما دارندگان سنتی دام که تعداد دامهای آنها کمتر است به روشی که ذکر شد کنسانتره مورد نیاز خود را از کارخانه کنسانتره تهیه می کنند که تحویل تعاونیها داده می شود و آنها موظفند بین اعضای خود تقسیم نمایند در سطح استان حدود 60 درصد نیاز دامداران به نهاده های دامی به این طریق تامین می گردد.
فتحی ضمن اشاره به قانون حفظ اراضی زراعی و باغی گفت: سازمان جهادکشاورزی استان به عنوان مجری قانون موظف است بدون دخل و تصرف در قانون یا تفسیر به رای آن به اجرای قانون بپردازد که در صورت عدم اجرا یا تفسیر به رای، دادستان به عنوان مدعی العموم علیه مدیر شهرستان اعلام جرم می نماید. در همان قانون بخش دیگری تحت عنوان قانون مجازات استفاده کنندگان از خدمات  آب و برق و ... آمده است که در سال 96 صورت جلسه ای در مورد آن امضا شده است که از سال 96 تا 99 را شامل می شود. بر مبنای این قانون سازندگان غیرمجاز فرصت داشتند به درخواست خدمات اقدام نمایند. بعد از اتمام این فرصت سازمان جهادکشاورزی در پاسخ به استعلام سازمانهای خدمات دهنده در صورت تمدید یا عدم تمدید قانون مذکور موظف است مفاد قانون را اجرا نماید.
وی در مورد صدور مجوز حصارکشی و نیاز به ماده10 گفت: کل مدیریت محدوده شهری از صفر تا صد در اختیار شهرداری است و هر ساخت وساز و تغییر کاربری نیازمند دریافت مجوز از شهرداری است. در حریم شهری که در حدفاصل محدوده شهری و محدوده خارج از حریم  واقع شده است، دو دستگاه سازمان جهادکشاورزی و شهرداری متولی می باشند. از آنجاییکه در این محدوده کشاورزی صورت می گیرد، مجوز تغییر کاربری آن باید از سازمان جهادکشاورزی دریافت شود و از آنجاییکه شهرداری نیز به ارائه خدمات در این محدوده می پردازد، مجوز ساخت نیز باید از شهرداری اخذ گردد در غیر این صورت مشمول ماده 100 خواهد بود.
فتحی گفت: تغییر کاربری در محدوده خارج از حریم نیز در گرو اخذ مجوز از سازمان جهادکشاورزی می باشد. در صورت عدم دریافت مجوز برای ساخت و سازها طبق ماده 2 تبصره 10 به قلع و قمع آنها اقدام خواهد شد. در صورت پیشرفت ساخت و ساز تا حد سقف ریزی طبق ماده3 در دستگاه قضایی شکایت صورت خواهد گرفت و پس از صدور حکم سازمان جهادکشاورزی موظف به اجرای حکم می باشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در مورد اصلاح نژاد باغات گفت: ضروری است باغداران گردو در راستای اصلاح باغات،  افزایش عملکرد و نجات باغ‌ها از سرمازدگی به تغییر تاج درختان ترغیب شوند تا هم با کوتاه تر شدن تنه مبارزه با آفات راحت تر شود و هم به تولید محصولات با استاندارد صادراتی اقدام شود. بخشی از هزینه این اقدام را جهادکشاورزی و بخشی را خود باغداران تقبل می نمایند.

 تمدید پروانه چاه آب که در حیطه وظایف سازمان آب است
وی در مورد تمدید پروانه چاه آب که در حیطه وظایف سازمان آب می باشد ابراز داشت: در صورتی که این مشکلات در جلسه مشترک با مدیر سازمان آب حل نشد،  باید به جلسات ماهانه رئیس سازمان جهادکشاورزی و رئیس امور آب استان ارجاع داده شود تا در صورت امکان به اخذ مصوبه اقدام گردد.
وی در مورد بکارگیری کارشناسان کشاورزی گفت: استخدام دولتی این کارشناسان در حیطه تصمیم گیری سازمان اداری و استخدامی کشور است اما به صورت غیردولتی این افراد می توانند اقدام به تاسیس مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی بپردازند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه اجرای  آبیاری تحت فشار تقاضا محور می باشد عنوان کرد: با توجه به قرارگیری این منطقه در حوضه دریاچه ارومیه، اگر کشاورزان به صورت یکپارچه درخواست کنند، 85 درصد از هزینه پیاده سازی طرح های آبیاری تحت فشار قابل پرداخت از سوی سازمان جهادکشاورزی استان است.
انتهای پیام/
سبوس تولیدی کارخانه های آرد متعلق به دامداران است/ جزئیات چگونگی تخریب ویلاها خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار