دروازه‌بان ایرانی بشیکتاش ترکیه:

امیدوارم سال‌های طولانی در اینجا بمانم

1400/04/17 - 15:31 - کد خبر: 47124 نسخه چاپی

نصر: مریم یکتایی دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی جدید تیم فوتبال بانوان وودافون بشیکتاش ترکیه گفت که می‌خواهد مدت طولانی در این تیم و استانبول حضور داشته باشد.

به گزارش نصر، مریم یکتایی، دروازه‌بان با جوان و با تجربه تیم ملی فوتبال زنان ایران که اخیر به تیم فوتبال وودافون بشیکتاش ترکیه پیوسته است در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی در ارتباط حضور خود در تیم سیاه و سفید‌های استانبول گفت: بعد از آشنایی با تیم بشیکتاش وارد تمرینات شدم خدا را شکر مربی‌ها از من راضی بودند. امیدوارم بتوانم خود را بهتر نشان داده و مدت طولانی در این تیم حضور داشته باشم.
این دروازه‌بان 28 ساله ارومیه‌ای همچنین ادامه داد: بشیکتاش یکی از بهترین تیم‌های ترکیه است. بازیکنان زیادی از داخل و خارج به این تیم می‌پیوندند. از حضور در این تیمی که داری فضای زیبا و انسان‌های خوش‌قلب است احساس خوبی دارم. دوستان زیادی در این جا پیدا کردم.
یکتایی که تجریه یازده سال حضور در در رده‌های سنی مختلف تیم ملی فوتبال ایران را دارد، در ارتباط با آمادگی جسمانی خود گفت: در شرایط خوبی قرار دارم. تمامی تمرکزم بر روی تمرین‌ها و تیم است. امیدوارم فصل مطلوبی را به همراه هم‌بازی‌ها و کادر فنی پشت سر بگذاریم. قطعا در روزهای آینده بهتر خواهم شد.

- مهاجرت به ترکیه
دروازه‌بان ایرانی بشیکتاش که از سه سال گذشته در استانبول حضور دارد، در رابطه با انگیزه خود برای مهاجرت به ترکیه گفت: تمایل به ادامه تحصیل در کشور نزدیک به ایران داشتم که به خانواده‌ام هم دسترسی کامل داشته باشم. امسال در رشته علوم حرکات و تمرین‌های ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه جراح پاشا استانبول فوق لیسانسم را به پایان رساندم.

- از سرگیری فوتبال در بشیکتاش
این ملی پوش ایرانی در مورد علت وقفه‌های که در زمینه حضور خود در میادین فوتبالی ایجاد شده است، بیان کرد: وقتی به استانبول آمدم به دلیل وضعیت تحصیل مقداری از جو فوتبالی و تیم ملی خیلی دور شدم و متاسفانه نتوانستم وارد تیمی شوم. چون برنامه کاری و درسی خیلی سختی داشتم و بیشتر مشغول آشنایی بیشتر با فرهنگ ترکیه مشغول بودم.
یکتایی با بیان این که در این دوره همواره به تمرین‌های شخصی خود ادامه داده است، اظهار داشت: خیلی دوست داشتم که فوتبالم را دوباره از سر بگیرم. همیشه تمرین‌ها فعالی را داشتم، درست است که از میادین دور بودم ولی برای آماده نگه داشتن بدنم همیشه تلاش می‌کردم. چون می‌دانستم که روزی دوباره فوتبال را ادامه خواهم داد. اکنون نیز در بشیکتاش هستم.

- دعوت مجدد به تیم ملی زنان ایران
دروازه‌بان ارومیه‌ای که از 12 سالگی در میادین حضور دارد، در خصوص دعوت مجدد به تیم ملی ایران گفت: از سال 2019 بنا به دلایلی فعالیت تیم ملی بانوان در تمامی رده‌های سنی متوقف شد. خوشبختانه امسال برای مسابقات آسیایی تیم جمع شده و دوباره فعالیت‌شان آغاز شده و اردوی‌های تیم ملی برقرار خواهد شد.
او همچنین افزود: تیم بشکیتاش هم که قرار است در جام باشگاه‌های اروپا توپ بزنیم هم اکنون در پیک تمرینات هستیم. تیم ملی هم دوباره از من دعوت همکاری کرده و امیدوارم بتوانم در ماه‌های آینده به تیم ملحق شوم.

- سرمایه‌گذاری بر پایه فوتبال در ترکیه
یکتایی که سابقه حضور در تیم‌های «ماسیناک پ‌ت‌پ» صربستان و «یونیون برلین» آلمان را نیز دارد، در مورد سطح تمرینات و لیگ ترکیه گفت: کشورهای اروپایی که من بازی کردم به ویژه آلمان کشورهای مدرن فوتبالی هستند. ولی ترکیه هم در سال‌های اخیر خودش را به سطح کشورهای اروپایی نزدیک کرده است. چون در روی پایه فوتبال کار می‌کنند امیدوارم در سال‌ها و فصل‌های آینده بتوانند استعدادهای جدیدی را کشف کرده و لیگ پویاتری داشته باشند.

- «در استانبول احساس غربت نمی‌کنم»
لژیونر ایرانی بشیکتاش در پایان در مورد زندگی در استانبول و ترکیه گفت: استانبول یکی از شهرهای زیبای دنیا است و من این شهر را خیلی دوست دارم. از تمامی نقاط جهان انسان‌ها چه به عنوان توریست چه با هدف کار کردن به این شهر مهاجرت می‌کنند. به ویژه ایرانی‌ها زندگی در استانبول را خیلی ترجیح می‌دهند.
وی همچنین اضافه کرد: فرهنگ ترکیه به فرهنگ ایران نزدیک است ، مردم بسیار خونگرم و خیلی نزدیک هستند. احساس غریبی نمی‌کنم. از لحاظ فرهنگ غذایی به هم به نزدیک هستند و ما می توانیم به راحتی این‌‌جا غذا بخوریم.
انتهای پیام/
 امیدوارم سال‌های طولانی در اینجا بمانم خبرگزاری آناتولی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار