نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

کارهای بزرگی را با امکانات کم در دوران دفاع مقدس انجام دادیم

1400/04/17 - 11:51 - کد خبر: 47101 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: روزهای سخت و سنگینی را در دوران دفاع مقدس پشت سر گذاشتیم و در آن روزها موفق شدیم با امکانات کم، کارهای بزرگی انجام دهیم.

به گزارش نصر، محمد حسین فرهنگی چهارشنبه شب در آیین شب خاطره «پرواز تا نخچیر»، اظهار کرد: سرهنگ خلبان شیرازی قهرمان اصلی کتاب «بازِ نخچیر» است، هم‌چنین پیش از این نیز شاهد تولید آثار فاخر از آقای «موسی غیور» مولف این کتاب، بوده‌ایم.
وی افزود: خلق اثری هم‌چون «بازِ نخچیر»، کار پسندیده و ماندگار است؛ چرا که شاید قهرمانان تاریخ کشورمان فردا در دسترس نباشند. هم‌چنین جا دارد از حوزه هنری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و نیروهای مسلح که منشا تولیدات مربوط به دفاع مقدس هستند، تشکر کنم.
وی کتاب «بازِ نخچیر» را مرجع شناخت و تحقیق آیندگان دانست و افزود: ثبت و انتشار چنین آثاری، عمل به رسالت زینبی است.
فرهنگی در ادامه با اشاره به ساقط شدن هواپیمای رژیم بعثی توسط سرهنگ خلبان شیرازی، توضیح داد: ما از تبریز برای محافظت از لاشه به محل سقوط هواپیما اعزام شده بودیم. با حضور در محل مشاهده کردیم که چند تکه از این جنگنده گم شده است. با بررسی آثار کشیده شدن قطعات هواپیما، به یک خانه روستایی رسیدیم که اهالی آن چند تکه از هواپیما را به یادگاری برده بودند.
کتاب «بازنخچیر» شامل خاطرات خلبان غلامعلی شیرازی است که به قلم موسی غیور از انتشارات سوره مهر (حوزه هنری انقلاب اسلامی) نوشته شده است.
گفتنی است، آیین شب خاطره حوزه هنری آذربایجان‌ شرقی با همکاری اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سپاه عاشورا، پایگاه دوم شکاری تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هم‌چنین سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار شد.
انتهای پیام/
 کارهای بزرگی را با امکانات کم در دوران دفاع مقدس انجام دادیم خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار