خبر/

پاشینیان در دیدار با پوتین: اوضاع در مرز ارمنستان و آذربایجان هنوز پایدار نیست؛ دائماً نگرانی داریم

1400/04/17 - 10:17 - کد خبر: 47090 نسخه چاپی

نصر: نیکول پاشینیان سرپرست نخست وزیری ارمنستان در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: «اوضاع در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان هنوز پایدار نیست بطوری که طی دو ماه گذشته دائماً نگرانی داشته ایم.»

به گزارش نصر، نیکول پاشینیان سرپرست نخست وزیری ارمنستان در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: «اوضاع در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان هنوز پایدار نیست بطوری که طی دو ماه گذشته دائماً نگرانی داشته ایم.»
به گزارش کرملین پوتین روز چهارشنبه میزبان نیکول پاشینیان سرپرست نخست وزیر ارمنستان بود و درباره قره باغ، استقرار نیروهای نظامی روسیه و روابط دوجانبه گفت و گو کردند.
پاشینیان در این دیدار گفت: «اوضاع در منطقه ما چندان پایدار نیست. البته همه تلاش های شخصی شما(پوتین) و تلاش های فدراسیون روسیه برای دستیابی به آتش بس در جنگ ۴۴ روزه را می دانند.»
وی تصریح کرد: که اگر چه پس از استقرار نیروهای حافظ صلح روسی در قره باغ، اوضاع پایدار شده، اما هر از گاهی بی ثباتی بوجود می آید.
سرپرست نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت: متأسفانه، مسئله اسرای جنگی هنوز به طور کامل حل نشده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز گفت: پیروزی حزب پاشینیان در انتخابات ارمنستان در شرایط بسیار حاد و حساس این کشور را نتیجه اعتماد مردم دانست و این موضوع را در چنین شرایط دشواری برای زندگی این کشور، مهمترین شرط توسعه بیشتر عنوان کرد.
جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه شش مهر ماه سال گذشته توانست سرزمین های خود را از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.
این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت اما بعد از این مدت اکنون اختلافات تازه ای بین دو طرف بر سر ایجاد کریدور در منطقه مورد اشاره و همچنین تبادل اسرا پیدا شده است.
این سومین دیدار پاشینیان با پوتین در سال جاری در ارتباط با رویداد قره باغ است.
انتهای پیام/
پاشینیان در دیدار با پوتین: اوضاع در مرز ارمنستان و آذربایجان هنوز پایدار نیست؛ دائماً نگرانی داریم خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار