سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان خبر داد:

تبریز تنها کلانشهر دارای آب مازاد/ دلیل قطعی آب شهر، قطعی برق است

1400/04/16 - 14:31 - کد خبر: 47052 نسخه چاپی

نصر: سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان تبریز در خصوص وضعیت تامین آب شرب کلانشهر تبریز گفت: در صورت عدم قطعی‌های مکرر چاه‌های تامین آب شرب تقریبا پایدار است، یعنی ما تقریبا تنها کلانشهر کشور هستیم که آب مازاد داریم.

به گزارش نصر، بابک ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که آب شرب کلانشهر تبریز از سه نقطه و منبع تامین می‌شود، اظهار کرد: نزدیک به ۶۰ درصد آب شرب تبریز از خط آبرسانی زرینه رود تامین می‌شود که آب آن نیز از تصفیه خانه میاندوآب می‌گذرد.
وی افزود: خط آبرسانی نهند که از سد نهند و چاه‌های دامنه جنوبی از دامنه سهند که شامل چاه‌های هروی، قیزیل جه میدان و سعید آباد می‌شود، دیگر منابع تامین آب شرب تبریز هستند.
وی در خصوص وضعیت تامین آب شرب تبریز در روزهای اخیر که با قطعی‌هایی نیز رو به رو بوده است، گفت: امسال دلیلی که باعث شد تا شرمنده وضعیت تامین آب شرب شهروندان عزیز باشیم، قطعی مکرر برق بوده است.
ابراهیمی ادامه داد: مکاتبات لازم با مدیران ارشد استانی و کشوری انجام گرفته که تامین آب منوط به تامین مستمر و پایدار برق است، طی سه ماه اخیر نیز برق منابع تامین آب به دفعات مکرر قطع شده که طی ۱۰ روز اخیر این قطعی‌ها تشدید یافته است.
وی متذکر شد: این تشدید قطعی برق، ما را در تامین آب شرب مردم به مشکل انداخته اما هنوز به نسبت وضعیت شهر از این لحاظ پایدار است اما در صورت تداوم قطعی برق مخصوصا قطعی‌های بدون برنامه ریزی شده به مسائل بیشتری برخورد خواهیم کرد.
انتهای پیام/
تبریز تنها کلانشهر دارای آب مازاد/ دلیل قطعی آب شهر، قطعی برق است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار