اختصاصی نصر/

ماجرای قطع برق بخش آی سی یو یکی از بیمارستان های تبریز

1400/04/16 - 11:45 - کد خبر: 47043 نسخه چاپی

نصر: به دنبال انتشار ویدئوی ارسالی مخاطبان نصر در خصوص قطعی برق بخش آی سی یو بیمارستان شمس تبریز این ویدئو بازتاب گسترده ای داشت که به منظور آگاه سازی عمومی اظهارات مسئولان بیمارستان و همراهان بیمار منتشر می شود.

به گزارش نصر،  فرزند بیمار بستری در بخش ای سی یو بیمارستان شمس تبریز در گفت و گویی اظهار داشت: تنها بخش آی سی یو بیمارستان شمس ده دقیقه با نبود برق همراه بود. بخشی که بیماران آن وابسته چند ثانیه اکسیژن هستند.
وی مدعی شد: بیمارستان شمس به دروغ ادعای قطع ۳۰ ثانیه برق را دارند.
 ‌محمد محمدی، فرزند یک بیمار بستری در بخش ای سی یو بیمارستان شمس در گفت وگو با خبرنگار نصر با بیان این که کل محوطه اطراف بیمارستان دچار قطعی برق بودند، گفت: همه قسمت های بیمارستان اعم از اتاق انتظار، اورژانس سرویس بهداشتی، اسانسور، پارکینگ، بوفه و... برق داشتند و فقط برق قسمت ICU که مهم ترین بخش بیمارستان است، قطع شده بود و در این مدت، پرستاران با حداکثر تلاش، به صورت دستی به بیماران تنفس می دادند تا جان آنان را نجات دهند.
 وی مدت زمان قطعی برق قسمت ICU را تقریبا ده دقیقه اعلام کرد و گفت:  بیمارستان دارای برق اضطراری بود ولی به گفته مسئولین بیمارستان، برق استراری هم ظرفیتی دارد و تا یک حدی می تواند جوابگوی نیاز بیمارستان باشد.
 وی در پایان از مسئولین برق استان خواست حتی الامکان برق محدوده بیمارستان را قطع ننمایند تا زندگی بیماران به خطر نیوفتد‌‌.
 
جوابیه بیمارستان شمس
به دنبال انتشار ویدئوی ارسالی مخاطبان نصر در خصوص قطع برق بخش آی سی یوی بیمارستان شمس تبریز؛ این بیمارستان واکنش نشان داد.
در این متن آمده است:
با سلام و احترام خدمت مردم عزیز ایران
با توجه به قطعی برق گسترده در سراسر کشور بیمارستان شمس نیز از این بحران مستثنا نبوده و برق بیمارستان در روز های اخیر چندین بار دچار قطعی شده است. اما قابل توضیح است که بیمارستان دارای ژنراتور قدرتمند بوده و در هنگام قطع برق، برق دستگاه ها و سیستم روشنایی بیمارستان را تامین میکند . همچنین کلیه دستگاه های حیاتی و پزشکی به سیستم یو پی اس متصل می باشند و خلا قطع برق و اتصال ژنراتور توسط سیستم یو پی اس رفع می شود.
با توجه به اینکه جهت کاهش بار سیستم روشنایی به یو پی اس متصل نمیباشد متاسفانه همشهری عزیز از خلا ۳۰ ثانیه قطع برق و اتصال ژنراتور سیستم‌ روشنایی بیمارستان استفاده نموده و این فیلم را تهیه کرده که اصلا درست نمی باشد.
لطفا سعی کنیم از گسترش اخبار کاذب جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/
ماجرای قطع برق بخش آی سی یو یکی از بیمارستان های  تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  یک شهروند   3 سالها پیش  

وقتی خطاهای یک مسئول روشن می شود، آنرا تکذیب کرده و مردم را چهار گوش حساب می کنند، مسئول بی کفایت، باید کنار برود تا افراد آگاه و مطلع بر سر کار مردم باشند، مردم آذربایجان مظلوم ترین و محرومترین مردم ایران هستند.
پژوهشیار