رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان؛

آذربایجان شرقی ۸۵۰ کارشناس رسمی دادگستری دارد

1400/04/16 - 09:17 - کد خبر: 47016 نسخه چاپی

نصر: رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی گفت: این استان با بیش از ۸۵۰ کارشناس رسمی، رتبه دوم کشوری را دارد.

به گزارش نصر، علی اکبر بالاگر در آیین تحلیف جمعی از کارشناسان رسمی جدید دادگستری آذربایجان شرقی افزود : هم اکنون بیش از ۶۰۰ نفر از این کارشناسان استان در ۴۶ رشته تخصصی فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه نظرات کارشناسان رسمی مرجع صدور احکام قضایی در امورات تخصصی دادگاه‌هاست، یادآوری کرد: کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان بازوی دستگاه قضایی عمل می‌کنند و نظر کارشناسی زمینه ساز رسیدن به حق و حقیقت است.
معاون قضایی دادگستری آذربایجان شرقی هم کارشناسان را بازوان دادگستری در اجرای عدالت و احقاق حق دانست و گفت: این افرادِ متخصص، با تکیه بر علم و دانش، یار و یاور دستگاه قضایی در کسب حقیقت هستند.
عزیز اَمَن‌اللهی با تاکید بر اینکه کارشناسان رسمی باید در اظهارنظرهای خود با دقت و بررسی کامل نسبت به موضوعات ارجاعی اظهارنظر کنند، از آنان خواست از اظهارنظر در مسایل خارج از صلاحیتشان خودداری کنند.
وی با بیان اینکه اگر به خاطر اظهارنظر کارشناسی باطلی بر حق پیروز شود، شرعاً مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: در صورتی که موضوع ارجاعی به کارشناسان دادگستری خارج از صلاحیت کارشناس باشد، باید به صورت کتبی اعلام کند و موجب ضایع شدن حقوق دیگران نشود.
 در این مراسم، ۱۲ نفر از کارشناسان رسمی جدید دادگستری با ادای سوگند فعالیت خود را آغاز کردند.
آذربایجان شرقی ۸۵۰ کارشناس رسمی دادگستری دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار