اختصاصی نصر/

عشق محمد، مهسای ۱۵ ساله را در دام اعتیاد گرفتار کرد

1400/04/17 - 13:56 - کد خبر: 46987 نسخه چاپی

نصر: مهسا، دختری که تنها ۱۵ سال سن دارد؛ اما دوستی وی با محمد و به تبع آن گرفتاری اش در دام اعتیاد، رنج فراوانی را در این سن نوجوانی نصیب وی می کند.

به گزارش نصر، مهسا، ۱۵ ساله، مدت هاست که رنگ پدر را ندیده است و تنهایی به همراه مادر خود بزرگ شده است؛ اما وقتی ۱۴ سال داشت؛ در یکی از خیابان های تبریز با محمد، ۱۶ ساله، آشنا می شود؛ محمدی که گرفتار اعتیاد بوده و اندکی بعد از دوستی مهسا را نیز به دام اعتیاد می کشاند.

فرار مهسا از خانه
"میکائیل وطن خواه"، رئیس شعبه ۱۰۳ کیفری دو تبریز، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار نصر به جزئیات پرونده مهسا اشاره می کند و می گوید: وقتی مادر مهسا متوجه ارتباط دختر خود با پسری به نام "محمد" می شود، تمام تلاش خود را می کند تا مانع از ارتباط دختر خود با محمد شود؛ اما از آن جایی که مهسا اعتیاد به "گل" داشت ‌و منبع تامین مواد نیز محمد بود، و همچنین به دلیل وابستگی عاطفی که به محمد پیدا کرده بود، نمی تواند سختگیری های مادرش و دوری محمد را تحمل نماید؛ بنابراین از خانه فرار و به منزل معشوقه خود پناه می برد و می گوید: "مادرم مرا اذیت می کند و نمی توانم تحمل نمایم".

مهسا در بهزیستی
وطن خواه با بیان این که مهسا به مدت سه روز در منزل محمد می ماند، افزود: وقتی مادر مهسا متوجه غیبت دخترش می شود، سریعا موضوع را از طریق مراجع مربوطه پیگیری و مهسا را در خانه محمد پیدا می کند.
اما چون دیگر مهسا تمایلی به بازگشت  به نزد مادر خود نداشت و از طرفی محمد مدعی می شود "این خود مهسا بود که همیشه آویزان من بود، وگرنه من تمایلی به بودن در کنار مهسا ندارم"؛ با دستور قضائی، مهسا به بهزیستی تحویل داده می‌شود.
ولی تنها بعد از گذشت اندکی، مهسا نمی تواند بهزیستی را تحمل نماید و دوباره با دستور قضائی به مادر خود سپرده می شود؛ و در حال حاضر هم روانشناس مربوطه سعی در بازگرداندن مهسا به زندگی عادی خود دارد تا هم بتواند محمد را فراموش نماید و هم از دام اعتیاد نجات یابد.

ضرورت مراقبت والدین از فرزندان خود
رئیس شعبه ۱۰۳ کیفری دو تبریز، ضمن توصیه به والدین بر مراقبت هرچه بیشتر از فرزندان خود در برابر آسیب های اجتماعی مختلف، تصریح کرد: متاسفانه ارتباطات جنس مخالف  تا سن نوجوانان پایین آمده است، که معضل بزرگی برای آینده جامعه محسوب می شود؛  و نیاز است پدر و مادرها، هرچه بیشتر از ارتباطات فرزندان خود آگاه باشند.
وی با بیان این که میزان ارتکاب جرائم در فرزندان خانواده های مذهبی نسبت به سایر خانواده ها در حد پایینی قرار دارد، اظهار داشت: خانواده هایی که اعتقاد بیشتری به مسائل دینی دارند، این اعتقادات نقش بازدارنده قوی در برابر اعتیاد و روابط نامشروع در بین فرزندان آن خانواده ها دارد؛ اما برعکس، در خانواده هایی که میزان اعتقاد به مسائل دینی پایین است و روابط نامشروع به صورت عادی جلوه داده می شود، به انحراف کشیده شدن فرزندان در آن خانواده ها بیشتر است و طبیعتا آثار این گونه روابط به جامعه باز می گردد.
انتهای پیام/
عشق محمد، مهسای ۱۵ ساله را در دام اعتیاد گرفتار کرد فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار