معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی؛

فوت مادر باردار در ارومیه درصورت اثبات قصور پزشکی باجدیت پیگیری می شود

1400/04/14 - 16:36 - کد خبر: 46929 نسخه چاپی

نصر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: فوت مادر باردار در ارومیه در صورت اثبات قصور پزشکی در نظریه پزشکی قانونی، با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش نصر، ابراهیم حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران درباره موضوع مرگ مادر باردار اظهار کرد: متاسفانه چند روز قبل مادر بارداری در بیمارستان جامع زنان در ارومیه فوت کرد، بلافاصله کارشناسان مربوطه در بیمارستان حضور یافته و به علت نامشخص بودن علت فوت، رضایت از خانواده متوفی برای کالبدشکافی دریافت و به پزشکی قانونی ارجاع شد.
وی افزود: در همین ارتباط جلسه ای با حضور رییس و مدیر بیمارستان، مدیر خدمات پرستاری، مسوول شیفت اتاق عمل، مسوول شیفت زایمان، اعضای هیات علمی، مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه و رزیدنت‌های کشیک شب برگزار شد .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در خصوص سیر بیماری و فوت مادر باردار  بیان کرد: مادر باردار ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه شب به بیمارستان مراجعه و بستری شده و ساعت ۶ و ۲۷ دقیقه صبح تصمیم به سزارین اورژانس گرفته شده، مادر در عرض سه دقیقه به اتاق عمل منتقل و در بدو ورود به اتاق عمل دچار ایست قلبی تنفسی شده بود.
حسنی اضافه کرد: عملیات احیا در طول ۲ ساعت انجام شده که در نهایت موثر نبوده و مادر باردار فوت شده است.
وی گفت: بعد از اعلام نتیجه نهایی توسط پزشکی قانونی کمیته دانشگاهی مرگ مادر باردار برگزار خواهد شد و در صورت وجود قصور پزشکی ، مورد قابل پیگیری است.
انتهای پیام/
فوت مادر باردار در ارومیه درصورت اثبات قصور پزشکی باجدیت پیگیری می شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار