وزیر بهداشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نصر:

سفر مردم برای دریافت واکسن هیچ مشکلی ندارد/ دلیل رایگان بودن واکسن برای گردشگران

1400/04/14 - 15:57 - کد خبر: 46925 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت گفت: اگر یک ایرانی در کشور دیگری ضرورتا واکسن در اختیار گرفت از نظر ما هیچ مشکلی ندارد مگر اینکه آن واکسن فاقد اعتبار باشد یا اصلا تحت نظارت وزارت بهداشت آن کشور نباشد.

به گزارش نصر، "سعید نمکی" در گفت و گو با خبرنگار نصر به روند واکسیناسیون داخلی اشاره کرد و گفت: به امید خدا واکسن داخلی برکت ماهی با حدود سه میلیون دز آماده تولید و واگذاری به وزارت بهداشت و شود.
وی ابراز کرد: دیروز حدود ۳۲۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دز از واکسن برکت را تحویل گرفتیم که انشالله از هفته بعد، واکسیناسیون داخلی برکت را آغاز خواهیم کرد.
نمکی با بیان اینکه واکسن پاستور را نیز از هفته آینده وارد چرخه واکسیناسیون خواهیم کرد، افزود: تولید انبوه واکسن داخلی ما انشالله از مرداد و شهریور ماه اوج خواهد گرفت و تعداد بیشتر واکسن را در اواخر تابستان و اوایل پاییز خواهیم داشت.

اصل ماجرا واکسیناسیون است که به هر طریقی باید انجام گیرد
وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر یک ایرانی در کشور دیگری ضرورتا واکسن در اختیار گرفت از نظر ما هیچ مشکلی ندارد مگر اینکه آن واکسن فاقد اعتبار باشد یا اصلا تحت نظارت وزارت بهداشت آن کشور نباشد؛ والا در هر صورت نفس فعل واکسیناسیون مورد نظر است و سفر مردم برای دریافت واکسن به کشورهای همسایه هیچ مشکلی ندارد.
وی سفر مردم به کشورهای دیگر برای دریافت واکسن را تنها خطری برای شیوع بیماری دانست و گفت: افرادی که برای واکسیناسیون به کشور هایی مثل ارمنستان و شهر هایی مثل ایروان و استانبول سفر می کنند، ممکن است شیوع و انتقال بیماری را برای خود، خانواده فراهم نمایند.
وی افزود: نظارت بر تورها و صدور مجوز برای ورورد و خروج کشور برعهده ماموریت وزارت بهداشت نیست و نهاد های مربوط مسئولیت این حوزه را عهده دار هستند.
وزیر بهداشت گفت: دلیل رایگان بودن واکسیناسیون برخی کشورهای اطراف می تواند مورد استقبال عمومی قرار نگرفتن واکسن در کشورها باشد. به نظر می رسد سرعت واکسیناسیون آن کشورها پایین است  و مردم استفاده نکردند و تاریخ بسیاری از این واکسن ها نزدیک به انقضا است که طبق روال واکسیناسیون خودشان که رایگان است، به مسافرین نیز رایگان تزریق می کنند‌.
انتهای پیام/
سفر مردم برای دریافت واکسن هیچ مشکلی ندارد/ دلیل رایگان بودن واکسن برای گردشگران سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار