محمدباقر قالیباف:

فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناه نابخشودنی است

1400/04/14 - 13:52 - کد خبر: 46916 نسخه چاپی

نصر: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوره جدیدی از حکمرانی و اداره کشور آغاز شده، گفت: فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناه نابخشودنی است و کام مردم را تلخ می‌کند و آنها هرگز این را از ما قبول نمی کنند.

به گزارش نصر، محمدباقر قالیباف در مراسم تکریم روسای قوه قضائیه گفت: با شناختی که از جناب آقای محسنی اژه ای دارم و شناخت عمیق و دقیق ایشان از قوه قضاییه، حرکتی که در دوران آقای رئیسی با تلاش مضاعف آغاز شده با شتاب بیشتری به پیش خواهد رفت.
وی افزود: واقعیت تلخ این است که امروز کشور در شرایط سختی به سر می‌برد و شرایط برای مردم خصوصاً محرومین و مستضعفین سخت تر از همیشه است، هم از بعد مسائل اقتصادی چه در حوزه سرمایه‌گذاران و چه بخش محروم، هر دو طرف در آسیب هستند و هم در حوزه مسائل اجتماعی که سرمایه‌های اجتماعی ما رو به کاهش است و بزرگ‌ترین آن اعتماد مردم است که از این جهت در شرایط خوبی نیستیم و این واقعیت تلخی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: خدا را شاکریم که دوره جدیدی از حکمرانی و اداره کشور آغاز شده و ما در آستانه شروع به کار و مسئولیت پذیری در یک دوره جدید هستیم که فرصت بسیار کم‌نظیری است. مردم هیچ بهانه‌ای را از ما نخواهند پذیرفت و این وظیفه بر دوش همه ماست. هیچ بهانه‌ای برای عدم موفقیت نیست. همه ما ملزم به کارآمدی و پاسخگویی در مقابل مردم، مقام معظم رهبری و در پیشگاه خداوند هستیم. ما مکلف به اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه هستیم، ملزم به این هستیم که با کارآمدی یک زندگی خوب را با اولویت محرومین و مستضعفین رقم بزنیم و مکلف هستیم با کارآمدی و پاسخگویی، ثبات اقتصادی، امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم.
وی ادامه داد: روشن است که بار اصلی این مسئولیت بر عهده دولت محترم در آینده است چرا که اساس ظرفیت‌های کشور در اختیار دولت و قوه مجریه است، اما روشن و مشخص است که دو قوه دیگر باید این فعالیت‌ها را تکمیل کنند چرا که نقش کلیدی در این همکاری، همدلی و هم‌افزایی و کارآمدی و پاسخگویی دارند و امروز باید این همدلی، همکاری و هم‌افزایی نه تنها در حد سران سه قوه بلکه تا آخرین رده‌های سطوح مسئولیت از بخشداری و فرمانداری تا همه سطوح در ارتباط وسیع و عمیق با مردم دیده شود.
قالیباف بر ضرورت هوشمند سازی سیستم‌ها برای کارآمدی و پاسخگویی و مردمی کردن و شفاف کردن فعالیت‌ها تاکید کرد و یادآور شد: حاشیه‌روی، حاشیه‌سازی و فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناه نابخشودنی است و کام مردم را تلخ می‌کند آنها این را هرگز از ما قبول نمی‌کنند. البته معنایش این نیست که ما به استقلال قوا توجه نکنیم و در جلسات کارشناسی و بررسی‌های تخصصی اختلاف سلیقه نباشد بلکه استقلال قوا طبق قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و همه مکلف به رعایت آن هستیم اختلاف سلیقه هم حتما وجود دارد و امری طبیعی است ولی مهم این است که تعامل بین قوا با تدبیر و همدلی به خروجی یکپارچه به نفع مردم منجر شود و ما تبلور رضایت خدا را در رضایت مردم با همه وجود حس کنیم و مردم هم به آن صحه بگذارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما باید به سنت‌های الهی باور و ایمان داشته باشیم و هدف و نیت‌مان برای خدا و برای مردم باشد جنس کارهای ما باید از جنس کارهای جهادی و پرتلاش باشد هم خوب کار کنیم و هم کار خوب کنیم و اثربخشی آن را در جامعه ببینیم، چرا که مشروعیت ما مسئولان وابسته به نقش‌مان در زمینه‌ی عدالت و عدالت‌گستری است و امیدوارم در این مسیر حرکت کنیم. جوانگرایی و انقلاب‌گرایی هم در این چارچوب تعریف می‌شود ان‌شاءالله گام جدی برداریم و با همراهی و دعای خیر مردم انجام وظیفه کنیم.
انتهای پیام/
 فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناه نابخشودنی است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار