رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز مهم‌ترین پروژه نیمه تمام و مشکل دار است

1400/04/14 - 14:00 - کد خبر: 46912 نسخه چاپی

نصر: خوابگاه دانشجویی دو هزار و ۵۰۰ نفری دخترانه "تلاش" با حضور وزیر بهداشت و مسوولان استانی امروز در سایت دانشگاه تبریز به بهره ‌برداری رسید.

به گزارش نصر، این مجتمع که بزرگترین مجتمع خوابگاهی کشور محسوب می‌شود در عرصه‌ای بیش از سه و نیم هکتار و با زیربنای ۴۲ هزار متر مربع احداث شده است.
عملیات ساخت و احداث مجتمع خوابگاهی " تلاش" در ۹ بلوک با ۲۹۱ سوئیت کامل هشت و ۱۲ نفره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) انجام شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: امروز ۵۱ طرح دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی با هزینه کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز در آیینی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد
"محمد حسین صومی" روز دوشنبه در آیین افتتاح این طرح ها گفت: امروز بزرگ ترین مجتمع خوابگاهی کشور با وسعت ۴۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و با ظرفیت ۲۵۰۰ دانشجو در تبریز افتتاح شد.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال های اخیر همواره جایگاهی بالا در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور داشته به گونه ای که در حوزه های متعدد بهداشتی، درمانی و آموزشی جز سه دانشگاه برتر کشور بوده است.
صومی به تامین زیرساخت‌های لازم درمانی و بهداشتی آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید، اشاره کرد و گفت: در هشت سال گذشته در بخش بهداشت استان ۷۳۱ پروژه با ۲۰۱ هزار متر مربع و بهسازی ۹۳۲ پروژه با ۱۲۰ هزار متر مربع در حوزه بهداشت استان ساخته شده است.
وی ادامه داد: همچنین احداث ۱۲ بلوک بیمارستانی و ساخت یا بازسازی کامل ۱۵ مرکز اورژانس بخشی از ۳۰۰ پروژه مختلف در حوزه های بهداشت و درمان آذربایجان شرقی بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در حوزه درمان آذربایجان شرقی نیز در این مدت، احداث بلوک بیمارستانی به تعداد ۱۲ مرکز با متراژ ۱۴۵ هزار مترمربع، احداث یا بازسازی کامل ۱۵ بال اورژانس با متراژ ۲۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع و احداث یا بهسازی ۱۹ بلوک زایمانی با متراژ ۶۷ هزار و ۸۰۰ متر مربع محقق شده است.
صومی از احداث ۲۱ باب کلینیک تخصصی و فوق تخصصی با متراژ هفت هزار و ۱۰۰ متر مربع به عنوان دیگر اقدام مهم انجام شده در حوزه درمان آذربایجان شرقی در هشت سال اخیر یاد کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به برگزاری سی و پنجمین آیین پویش ره سلامت در تبریز گفت: زمان حاضر ۴۷ پروژه در بخش بهداشت و ۵۱ پروژه در حوزه درمان آذربایجان شرقی در حال بهره ‌برداری است. بیمارستان عجب شیر، سلامتکده طب سنتی، بخش یُد تراپی بیمارستان امام رضا و بیمارستان کودکان خیرساز مردانی آذر از جمله پروژه هایی هستند که تیر ماه جاری در آذربایجان شرقی افتتاح می‌ شوند.
وی تاکید کرد: با وجود اجرای این حجم از پروژه ها باید بپذیریم که بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز مهمترین پروژه نیمه تمام و مشکل دار  حوزه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی است که به عنوان تنها پروژه بیمارستان هزار تختخوابی کشور در دوران دولت تدبیر و امید تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم در این روزهای پایانی دولت دوازدهم توجه خاصی به این پروژه شود.
صومی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره برداری از بزرگترین مجتمع خوابگاهی کشور در دانشگاه تبریز اظهار کرد: برای احداث مجتمع خوابگاه دخترانه تلاش با دو هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت، به دلیل حجم بالای کار و بزرگی پروژه دست به دامان قرارگاه خاتم الانبیأ شدیم به گونه ای که تنها سه ماه زمان برای اجرای عملیات خاکبرداری این پروژه صرف شد و اکنون مجتمعی با امکانات کامل رفاهی در داخل سایت دانشگاه تبریز به بهره برداری می رسد که در سطح کشور نمونه است.
انتهای پیام/
بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز مهم‌ترین پروژه نیمه تمام و مشکل دار است سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار