خبر/

سرمایه گذاری ۹میلیون دلاری صنعتگران خارجی در شهرک صنعتی اردبیل

1400/04/14 - 09:44 - کد خبر: 46894 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل از سرمایه گذاری ۹ میلیون دلاری صنعتگران و سرمایه‌گذاران هندی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو  در حاشیه بازدید از محل شرکت زرفام تولید صنایع دستی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران خارجی در این  واحد در فاز اول تولیدات صنایع دستی از جنش برنج و استیل  ۳میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و قرار است این میزان تا سه برابر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار هندی با مشارکت سرمایه گذاران ایرانی  در این واحد تولید و طراحی ظروف تزئینی و آشپزخانه‌ای  را بصورت آزمایشی آغاز کرده است افزود: در حال حاضر این واحد با 10 هندی و 15 ایرانی مشغول کار بوده و قرار است در فازهای بعدی ۲۰۰نفر در آن  شاغل شوند.
استاندار اردبیل اضافه کرد: اینگونه کارگاه‌ها اولین بار است که توسط سرمایه‌گذاران خارجی در کشور اتفاق می‌افتد و با توجه به اینکه تعرفه گمرکی نیز در این زمینه وجود ندارد  قرار شد بعد از شروع تولید و بعد از تثبیت تعرفه گمرکی میزان سرمایه گذاری نیز سه برابر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰درصد تولیدات این واحد به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود بیان کرد: تولیدات این واحد صنایع دستی منحصر بفرد بوده و بازار هدف مشخصی دارد و هنرمندان قلم زن نیز با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و سازمان صمت جهت اجرای طرح‌های خود جذب این شرکت می‌شوند.
بهنامجو گفت: با اقداماتی که صورت گرفته برند کالاهای استان اردبیل برای اجناس آشپزخانه‌ای و تزئینی در کشورهای همسایه و داخل کشور مشهور خواهد شد و هنرمندان و علاقمندان به صنایع دستی نیز از این مجموعه بهره مند می‌شوند.
انتهای پیام/
سرمایه گذاری ۹میلیون دلاری صنعتگران خارجی در شهرک صنعتی اردبیل خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار