رئیس کمیسیون تحقیقات، فناوری و آموزش مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران خبر داد:

لایحه رتبه بندی معلمان/ تصفیه خانه تبریز بزودی افتتاح می شود

1400/04/13 - 20:11 - کد خبر: 46876 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون تحقیقات، فناوری و آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان این که معلمان بر اساس مدرک تحصیلی خود در بدو ورود به آموزش و پرورش رتبه بندی خواهند شد، گفت: در کل کشور ۷۰۰ هزار معلم هست که در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ مورد آن، تدریس می کنند. و کلیه آنان باید تا آخر سال ۱۴۰۰ براساس آخرین مدرک تحصیلی و... بر رتبه بندی شوند.

به گزارش نصر، "علیرضا منادی" امروز (یکشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه رسانه قطب چهارم حکومت است، گفت: هویت های شهرمان از یاد رفته است که بزرگت ترین آن، آذربایجان سر ایران است. که این امر مهم را یا مسئولان از یادشان رفته است و یا اهمیتی به آن نمی دهند.
وی افزود: هویت مهم دیگر آذربایجان، زبان ترکی، زبان مادری ما است، که آن نیز فراموش شده است.
منادی تبریز را دماسنج سیاست ایران دانست و خاطرنشان کرد: از بزرگ ترین هویت های ما این است که سیاست را در ایران، آذربایجان پایه گذاری کرده است و در سال ۱۲۸۵ مردم آذربایجان به فرماندهی ستارخان و باقرخان قیام کرده و توانسته اند مجلس را تشکیل دهند. مجلس و دموکراتی که الان وجود دارد، ماحصل تلاش مردم تبریز است.
نماینده مردم تبریز؛ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به تاسیس موضع پارلمان در تبریز اشاره کرد و اذعان داشت: بودجه آن آماده است و منزل نماینده  مردم تبریز در اولین مجلس شورای اسلامی، ابراهیم کلانتری، مکان آن در نظر گرفته شده است و در آن مکان مردم می توانند در مورد تاریخ آذربایجان مطالعه نمایند.

همسان سازی حقوق اساتید دانشگاه
رئیس کمیسیون تحقیقات، فناوری و آموزش مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به افزایش بودجه نهادهای آموزشی اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ برای حوزه دانش نسبت به بودجه های سال گذشته، رقم بزرگی اختصاص داده شده است که ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. همچنین برای آموزش و پرورش علاوه بر ۱۱ میلیارد که برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است، دو هزار میلیارد تومان نیز برای سایر هزینه های آموزش و پرورش اختصاص داده شده است.
وی افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای مهارت دانشگاه فنی و حرفه ای و سازمان فنی و حرفه ای اختصاص داده شد. و پنج میلیارد تومان نیز برای آموزش مهارت زندانیان و پنج میلیارد تومان برای آموزش مهارت سربازان اختصاص داده شد.
منادی به همسان سازی حقوق دانشگاهیان اشاره کرد و اذعان داشت: بحث بعدی، هم سازی حقوق اساتید دانشگاه وزارت بهداشت با اساتید دانشگاه وزارت علوم است، که ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این راستا بودجه وزارت علوم افزایش پیدا کرد.
وی با بیان این که بودجه تمام دانشگاه های کشور شش درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: ۲۰ میلیارد تومان برای مراودات بین المللی دانشگاه تبریز اختصاص داده شد. که حقوق اساتید دانشگاه های وزارت علوم بین چهار تا شش میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

لایحه رتبه بندی معلمان
رئیس کمیسیون تحقیقات، فناوری و آموزش مجلس شورای اسلامی به رتبه بندی معلمان که مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: معلمان بر اساس شایستگی های عمومی و تخصصی در رتبه های پنج گانه به ترتیب آموزش یار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادیار معلم قرار خواهند گرفت.
وی  با بیان این که معلمان بر اساس مدرک تحصیلی خود در بدو ورود به آموزش و پرورش رتبه بندی خواهند شد، افزود: فعلا ۷۰۰ هزار معلم داریم که ۵ هزار و ۳۰۰ مورود آن تدریس می کنند و  کلیه آنان باید تا آخر سال ۱۴۰۰ براساس آخرین مدرک تحصیلی و... بر رتبه بندی شوند.
منادی با اشاره به مدت زمان مورد نیاز برای ارتقا معلمان اظهار داشت: در مناطق مرزی و محروم ارتقای رتبه از پنج سال به چهار سال کاهش یافته است. همچنین معلمان برای حصول به رتبه دانشیاری نیاز به سابقه ۱۵ سال سابقه برای رسیدن به رتبه استاد معلم نیاز به ۲۱ سال سابقه کاری است.
وی با اشاره به تاریخ اجرای آن که از ۳۱ شهریور امسال خواهد بود، ادامه داد: در راستای اجرای عدالت آموزشی، فاصله حقوق معلمان نباید از بیست درصد بیشتر شود. مجموع حقوق و مزایای رتبه های پنج گانه همه ساله از ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق العاده های مزایای اعضای هیئت علمی متناظر آن در دانشگاه های وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، با در نظر گرفتن محل خدمت بهره مند شوند. و مشمول حقوق بازنشستگان خواهد شد.
منادی افزود: دولت مکلف است همه امتیازات را به مشمولین این قانون اختصاص دهد. و همچنین در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش، لزوم تمام وقت شدن معلمان عملیاتی شود و در راستای اجرای ماده ۳۰، حقوق و مزایای معلمان بازنشستگان آموزش و پرورش نباید کم تر از ۹۰ درصد حقوق و مزایای معلمان هم تراز خود شود.

افتتاح تصفیه خانه تبریز
رئیس کمیسیون تحقیقات، فناوری و آموزش مجلس شورای اسلامی به تصفیه خانه تبریز اشاره کرد و اذعان داشت: تصفیه خانه تبریز یکی از پروژه های بزرگ و ملی ایران است که ۵۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است و ۱۲۵ میلیون متر مکعب فاضلاب تصفیه و به دریاچه ارومیه خواهد رفت. که ۱۹ این ماه افتتاح خواهد شد.
وی افزود: سال گذشته با تنش آبی مواجه بودیم که امسال ۴۵ میلیارد تومان برای مقابله با تنش آبی اختصاص داده شد و بنابراین امسال آن شاالله تنش آبی نخواهیم داشت.
منادی به بودجه های اختصاص داده شده برای پروژه های مختلف اشاره کرد و اذعان داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای قطار میانه تبریز اختصاص داده شد که آخر امسال افتتاح خواهد شد. همچنین برای بزرگراه تبریز به نوردوز  ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد و هزار میلیارد تومان نیز برای صندوق نوآوری اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/
لایحه رتبه بندی معلمان/ تصفیه خانه تبریز بزودی افتتاح می شود فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار