مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

امسال ۸۵هزار و ۵۰۰ تن کالا از بنادر جنوب به آذربایجان‌شرقی حمل شده است

1400/04/13 - 12:31 - کد خبر: 46835 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری ۸۵ هزار و ۵۰۰ تن نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی از بنادر جنوب به مقصد استان حمل شده است.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این میزان نهاده دامی و کالاهای اساسی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی کالای استان حمل شده است، افزود: این نهادهای دامی و کالاهای اساسی توسط سه هزار و ۸۸۶ کامیون بغل دار، اتاق دار، لبه دار و کمپرسی به مقصد استان بارگیری و حمل شده و بقیه این محموله ها نیز در اسرع وقت توسط این ناوگان حمل خواهد شد.
وی با بیان اینکه بر اساس هماهنگی های به عمل آمده حمل کالاهای اساسی و نهاده های دامی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی کالای استان سرعت می گیرد، اظهار کرد: در این راستا تیمی متشکل از کارشناسان حمل و نقل این اداره کل و نمایندگان صنوف حمل و نقل برای نظارت بر چگونگی حمل این محموله ها به بندر امام اعزام شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اهمیت موضوع تخلیه بنادر از کالاهای دپو شده و اختصاص سهمیه نهاده های دامی و کالاهای اساسی آذربایجان شرقی در بندر امام استان خوزستان، با هماهنگی انجمن های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و رانندگان وسائط نقلیه سنگین سراسر استان مقرر شد در اسرع وقت با بسیج کامیون ها و رانندگان وسائط نقلیه سنگین و اعزام آنها به جنوب کشور سهمیه نهاده های دامی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به مقصد استان حمل شود.
علیزاده ادامه داد: به منظور افزایش انگیزه برای تسریع در حمل، برای کلیه شرکت های حمل و نقل کالای استان به استثنای شرکت های حمل و نقل فعال در بخش سیمان، فرآورده های نفتی، ترافیکی و فوق سنگین، امکان صدور بارنامه از مبدا بندر امام خمینی به مقصد استان برای نهاده های دامی فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، در زمان کنونی تعداد ناوگان باری سنگین دارای کارت هوشمند آذربایجان شرقی ۲۴ هزار و ۷۱۴ دستگاه، تعداد رانندگان باری دارای کارت هوشمند ۳۲ هزار و ۶۶۳ نفر و تعداد اتوبوس ناوگان حمل و نقل مسافری استان ۶۹۳ دستگاه است.
در این استان تعداد ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، تعداد ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، تعداد ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و تعداد ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت می کنند.
انتهای پیام/
امسال ۸۵هزار و ۵۰۰ تن کالا از بنادر جنوب به آذربایجان‌شرقی حمل شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار