پایان کودک آزاری در مرز آمریکا (+عکس)

1400/04/12 - 15:00 - کد خبر: 46791 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت و خدمات انسانی دولت بایدن دیروز در بازدید از این اردوگاه تازه تاسیس در ایالت کالیفرنیا، اردوگاه "پامونا" را نمونه و الگوی یک اردوگاه استاندارد اسکان موقت کودکان و نوجوانان پناهجو در آمریکا توصیف کرد.

به گزارش نصر، دولت بایدن روز جمعه (دیروز) از اردوگاه های جدید اسکان اضطراری کودکان و نوجوانان پناهجو در مرز ایالت کالیفرنیا و مکزیک رونمایی کرد.
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات دولت بایدن دیروز به 2 خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس اجازه دادند از داخل یک اردوگاه تازه تاسیس و تجهیز شده برای اسکان اضطراری کودکان و نوجوانان پناهجو در مرز ایالات متحده آمریکا بازدید و گزارش تهیه کنند.
دولت آمریکا در زمان ترامپ به دلیل سوء رفتار با کودکان و نوجوانان پناهجو در اردوگاه های اسکان مرزی و جداسازی آنها از والدین شان مورد اتنتقاد وسیع داخلی و بین المللی قرار گرفته بود.
حزب دموکرات آمریکا که یکی از جدی ترین منتقدان این رفتار دولت ترامپ با کودکان پناهجو بود، حالا می کوشد در دولت بایدن با در پیش گرفتن رفتاری متفاوت، از انتقادها کم کند.
"خاویر بکرا" وزیر بهداشت و خدمات انسانی دولت بایدن دیروز به همراه خبرنگاران خبرگزاری آسوشیتدپرس و جمعی از مقامات محلی برای بازدید به اردوگاه اسکان موقت کودکان پناهجو در شهر "پامونا" در شهرستان لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا رفت.
 
 
در این اردوگاه کودکان و نوجوانانی که به تنهایی از مرز رد می شوند تا زمان طی شدن روند قانونی پرونده و تحویل به خانواده هایشان  نگهداری می شوند. آنها به فاصله 4 ساعت پس از انتقال به اردوگاه مجازند با خانواده هایشان تماس بگیرند و پس از آن تا زمان اسکان در اردوگاه مجازند دو بار در هفته با خانواده هایشان تماس بگیرند.
 
آنها همچنین دو بار در هفته به مدت 90 دقیقه در کلاس های آموزش زبان انگلیسی مشارت می کنند و برای بازی و تفریح یک زمین فوتبال و دیگر امکانات ورزشی و سرگرمی دارند.
 
 
وزیر بهداشت و خدمات انسانی دولت بایدن، این اردوگاه و امکانات موجود در آن را یک اردوگاه نمونه و الگویی برای سرمشق گرفتن دیگر اردوگاه های اسکان اضطراری کودکان پناهجو در دیگر ایالات آمریکا از جمله اردوگاه بزرگ "فورت بلیس" ارتش در مرز ال پاسو در ایالت تگزاس توصیف کرد.
 
 
این اردوگاه در ایالت تگزاس که در دوره ترامپ تاسیس و بسیار بدنام شد و مورد انتقاادات گسترده ای قرار گرفت. اردوگاه "فورت بلیس" بزرگ ترین چادر اردوگاهی اسکان اضطراری کودکان پناهجو در آمریکاست. در تصاویر مخابره شده از این اردوگاه کودکان و نوجوانان پناهجو با کمترین امکانات زیستی و بهداشتی در محوطه هایی مثل قفس های آهنی قرار گرفته بودند.
پایان کودک آزاری در مرز آمریکا (+عکس) خبرگزاری عصرایران


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار