ملکه ویکتوریا سرنگون شد + تصاویر

1400/04/12 - 10:41 - کد خبر: 46762 نسخه چاپی

نصر: مجسمه های ملکه ویکتوریا و ملکه الیزابت دوم در کانادا واژگون شده اند، زیرا خشم مردم از کشف گورهای بی نام و نشان متعلق به کودکان بومی افزایش یافته است.

به گزارش نصر، مجسمه های ملکه ویکتوریا و الیزابت دوم در کانادا در میان عصبانیت از مرگ کودکان بومی سرنگون شدند.
مجسمه هایی مشهور به عنوان بخشی از اعتراضات در مورد رفتار با کودکان بومی در مدارس مناطق مسکونی بدنام به زیر کشیده شدند.
مجسمه های ملکه ویکتوریا و ملکه الیزابت دوم در کانادا واژگون شده اند، زیرا خشم مردم از کشف گورهای بی نام و نشان متعلق به کودکان بومی افزایش یافته است.
گروهی در مجلس قانونگذاری مانیتوبا در وینیپگ گردهم آمدند و در جشن سالانه که در ۱ جولای برگزار می شود، مجسمه ویکتوریا را در این روز ملی کانادا پایین کشیدند.
اعضای گروه با پوشیدن پیراهن نارنجی به احترام کودکان بومی که به مدارس مسکونی بدنام کشور اعزام شده بودند، مجسمه و ازاره آن را با خطوط قرمز رنگ پوشاندند و تابلویی را بر جا گذاشتند که روی آن نوشته شده بود «ما هم زمانی کودک بودیم. آنها را به خانه بیاورید.»
یک مجسمه کوچکتر از الیزابت دوم نیز در ضلع شرقی محوطه همین زمین سرنگون شد. هر دو مجسمه سلطنتی به عنوان نماینده تاریخ استعماری این کشور دیده می شوند.
به عنوان بخشی از کارزار دولت برای جذب همگانی کودکان در جامعه کانادا، حداقل ۱۵۰،۰۰۰ کودک بومی در طول بیش از یک قرن از خانواده هایشان برای تحصیل در مدارس جدا شدند.
 
 
روز پنجشنبه، گروه «Low Kootenay Band» اعلام کرد که ۱۸۲ بقایای انسان را در گورهای بدون علامت در یک مدرسه مسکونی سابق کشف کرده اند. آخرین مورد از سری کشف های تلخ که کشور را شوکه کرده است.
اکتشافات هولناک اخیر پیش از این به درخواست گروه های بومی برای برگزار نکردن بزرگداشت روز ملی کانادا  منجر شده بود.
رسانه‌های کانادایی طی هفته‌های گذشته ۳ بار از کشف گورهای جمعی که مدفن نزدیک به ۱۰۰۰ کودک بومی کانادا بوده‌ خبر داد‌ند.
از سال ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶ طی ۱۱۳ سال، حدود ۱۵۰ هزار کودک بودمی به اجبار از خانواده‌های خود جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند. این مدارس را کلیسای کاتولیک تأسیس کرده بود و هدف دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های اجدادی شان و تربیت آن‌ها به شیوه‌ای تحمیلی بود.
انتهای پیام/
ملکه ویکتوریا سرنگون شد + تصاویر پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار