معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛

امسال اعتبار طرح های عمران روستایی کشور ۲.۵ برابر افزایش یافت

1400/04/11 - 13:00 - کد خبر: 46731 نسخه چاپی

نصر: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال اعتبار طرح های عمران روستایی از منابع ملی و استانی نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافت.

به گزارش نصر، محمدرضا شاملو، شامگاه پنجشنبه در بازدید از اجرای طرح‌های عمرانی روستاهای اهر و هریس با اشاره به اختصاص هشت هزار میلیارد تومان در سال جاری برای اجرای طرح های عمران روستایی کشور، افزود: این میزان اعتبار از جمله برای تهیه، بازنگری و اجرای طرح هادی روستایی، بهسازی بافت روستایی و صدور سند مالکیت برای توسعه و عمران روستاها هزینه می شود.
وی با اشاره به تهیه و بازنگری طرح هادی بیش از سه هزار و ۷۰۰ روستای کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: روستاهایی که خواستار افزایش محدوده باشند با در نظر گرفتن کاربری اراضی و حفظ آب و خاک مورد بررسی قرار می‌گیرند.
 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر ممنوعیت ساخت‌ و ساز در اراضی کشاورزی و مرغوب روستاها، گفت: بسیاری از درخواست‌ها برای افزایش محدوده روستا عمدتاا از سوی افراد غیربومی‌ مطرح می‌شود اما بنیاد مسکن اجازه ساخت‌ و ساز در اراضی کشاورزی و مرغوب روستا را نخواهد داد.
شاملو، با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واحدهای تولیدی مستقر در روستاها طبق ضوابط و دستورالعمل‌ها حمایت می‌کند، ادامه داد: درخواست‌های تولیدکنندگان روستایی در روستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در زمینه الحاق به محدوده و یا تملک اراضی برای ایجاد واحد تولیدی در روستاها در بنیاد مسکن به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.
وی یادآوری کرد: امسال از اعتبارات قیر رایگان و تبصره پنج قانون بودجه کشور حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی روستاهای آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی شده و در صورت تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار استان قرار می‌گیرد.
شاملو، با ابراز نگرانی از کم‌توجهی به بهداشت محیط و نگهداری از طرح‌های عمرانی برخی از روستاهای شهرستان اهر افزود: بی‌توجهی به پاکسازی جوی آب و رهاسازی فضولات حیوانی در داخل برخی از روستاهای اهر می‌تواند منشا آلودگی و بیماری باشد و لازم است در زمینه رعایت بهداشت محیط و نگهداری از طرح‌های عمرانی فرهنگ‌سازی شود.
انتهای پیام/
امسال اعتبار طرح های عمران روستایی کشور ۲.۵ برابر افزایش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار