رییس سازمان مدیریت بحران کشور؛

۳هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار به مدیریت تنش بخش آب شرب اختصاص یافت

1400/04/10 - 14:08 - کد خبر: 46701 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ برای مدیریت تنش آبی در بخش آب شرب کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش نصر، اسماعیل نجار روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه، با اشاره به این‌که با کاهش ۵۴ درصدی در بارندگی‌ها روبرو هستیم، اظهار کرد: همین موضوع مسبب ایجاد تنش آبی در کشور شده است.
وی از اختصاص پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای مبارزه با کم‌آبی و خشک‌سالی خبر داد و اضافه کرد: دولت برای حمایت از بخش کشاورزی هر ساله کمک‌هایی را به صندوق بیمه کشاورزی انجام می‌دهد. برای امسال نیز ۳۵۰۰ میلیارد تومان به این صندوق پرداخت شده است.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این‌که مهم‌ترین موضوع در بحث مدیریت بحران پیشگیری است، اظهار کرد: به ‌طور متوسط روزانه ۶۰ تا ۷۰ زلزله کم ریشتر در کشور رخ می‌دهد همچنین به‌طور میانگین سالانه یک زلزله ۶ ریشتر و هر ده سال یک‌بار یک زلزله ۷ ریشتر در کشورمان رخ می‌دهد.
نجار با بیان این‌که از نظر وقوع حوادث در قاره آسیا رتبه چهارم و در دنیا رتبه دهم را داریم، گفت: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی کشور با چالش‌های طبیعی بسیاری روبرو هستیم که نیازمند برنامه‌ریزی هر چه‌بهتر است.
بنا به این گزارش، طی سال جاری کشور با تنش آبی مواجه شده است.
انتهای پیام/
۳هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار به مدیریت تنش بخش آب شرب اختصاص یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار